Sa proslave četvrt veka „Lokal presa“: Mladi u fokusu

Postavljeno: 27.10.2020

Trodnevnom svečanom Skupštinom, Asocijacija nezavisnih lokalnih medija kojoj pripadaju i novine GRAD i portal kruševacgrad, nedavno je obeležila četvrt veka rada na podršci i razvoju lokalne medijske scene u Srbiji. Održani su okrugli sto o održivosti lokalnih medija i podršci povećanju sadržaja za mlade, na LP bazaru predstavljeni aktuelni projekti, a na svečanoj sednici Skupštine koju su vodili mladi polaznici Letnje novinarske škole, preko zum platforme u rad sednice uključili su se i gosti i saradnici Lokal presa iz inostranstva

Skupština Udruženja otvorena je okruglim stolom o održivost lokalnih medija u uslovima pandemije kovid 19. Tokom debate, u kojoj su učestvovali predstavnici lokalnih medija, članica PU „Lokal pres“, ukazano je na nekoliko problema koji su s pojavili u procesu projektnog sufinansiranja na lokalu u uslovima pandemije. Prisutni su se saglasili da udruženje i dalje treba aktivno da radi na unapredjenju procesa projektnog sufinansiranja zajedno sa ostalim članovima medijske koalicije. Pored toga, zbog sve češćih problema sa autorskim pravima na fotografije, predloženo je da PU „Lokal pres“ formira zajedničku bazu fotografija koje će moći da koriste članice udruženja.

 Svečanu sednicu Skupštine Lokal presa vodili su mladi koji su poslednjih nekoliko godina učesnici Letnje novinarske škole, projekta koji ova asocijacija sprovodi u saradnji sa Dojče Vele Akademijom. Pored predstavnika medija članica Asocijacije i i gostiju, Skupštini su se preko zum platforme pridružili i gosti iz zemlje i inostranstva – Gordana Janković, misija OSCE, Gordana Svirac, samostalna medijska konsultantkinja iz Toronta, Milica Pešić, izvršna direktorka MDI, Borka Rudić, generalna sekretarka udruženja BH novinari, te Klaus Daman, predstavnik DNJ Akademije.

Natalija Bratuljević je kao predstavnica organizacije Free press unlimited govorila o zajedničkom projektu ove organizacije i „Lokal presa“  – Lokal pres lab, usmerenom na razvoj lokalnih medija. Podsetimo, reč je o prijektu unapredjenja komunikacije sa publikom u kome je učestvovala i naša medijska kuća.

Na Lokal pres bazaru članstvo i gosti mogli su da se upoznaju sa aktivnostima udruženja vezanim za razvoj lokalnih medija i medijske pismenosti na lokalu, te pravnu pomoć za lokalne medije. U okviru bazara predstavljeni su projekti „LP Lab“, „Young Media“, „Mladi“, „ZA sadržaje za mlade“, te „Kvalitetno informisanje na lokalu i održivi lokalni mediji“.

Poslednji dan obeležavanja godišnjice Udruženja bio je rezervisan za predstavljanje zagovaračke inicijative „ZA sadržaje za mlade“ koji sprovodi PU „Lokal pres“. Okruglom stolu čija je centralna tema bila podrška medijskim sadržajima za mlade u lokalnim srednima pridružili su se i predstavnici gradova i opština, kao i kancelarija za mlade iz Kraljeva, Čačka, Sremske Mitrovice, Vrnjačke Banje i Raške.

Nagrada “Pavle Ćirović mladom fotoreporteru

Upravni obor Lokal presa odlučio je da na 25. rodjendan asocijacije tradicionalna godišnja nagrada “Pavle Ćirović” pripadne mladom fotoreporteru Nikoli Petroviću iz Kraljeva, jednom od polaznika Lokal presovih radionica za mlade.  Ova nagrada ustanovljena je pre 15 godina u znak sećanja na nekadašnjeg direktora kragujevačkog nedeljnika “Svetlost” i idejnog tvorca i osnivača  asocijacije „Lokal pres“.

O kampanji

“Za sadržaje za mlade” govore mladi Lokal pres je započeo zagovaračku inicijativu da se u lokalnim medijima poveća broj sadržaja za mlade. Na LP bazaru predstavili su je mladi polaznici Lokal presovih radionica kojima je realizacija ove inicijtive i poverena.  –

– Naš cilj je da stvorimo svest kod mladih da oni mogu da menjaju stvari i da ih naučimo da pitaju, da traže, da se bore za to što oni smatraju da je ispravno -objašnjava za GRAD Jovana Jović, liderka kampanje za sadržaje za mlade, inače brucoškinja na FON.

– Svesni da nema dovoljno sadržaja za mlade i da su oni koji postoje u većini nekvalitetni, želimo da u narednih godinu dana udjemo u lokalne samouprave i podstaknemo ih da stvore što više prostora za mlade. Hoće li to biti tako da se stvore neke male omladinske redakcije unutar lokalnih medija ili radionice medijske pismenosti, neka vrsta prakse… u suštini sve što mladi dobiju kao novo iskustvo, to je odlično za njihovu medijsku pismenost kasnije.

Jovana podseća i da je analiza koju je LP sproveo u deset gradova i opština, pokazala da je u prethodne dve godine kroz konkurse za sufinansiranje medijskih projekata samo 5,67 odsto sredstava izdvojeno za sadržaje za mlade, što iznosi oko 150 hiljada dinara u proseku.

– Imamo peticiju na internetu gde bilo ko može da potpiše da se zalaže za našu kampanju. Za sada imamo oko 250 potpisa, dosta nam se ljudi javlja koji žele ne samo da potpišu već i da učestvuju i to iz drugih gradova, ne samo iz ovih deset, tako da planiramo da proširimo kampanju i na druge gradove – kaže Jovana. Zagovaračka inicijativa „ZA sadržaje za mlade“ sprovodi se u okviru programa „Aktivni gradjani – bolje društvo: zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije“ koji realizuje BOŠ uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Ostale vesti

back-to-top