Povećan broj pacijenata sa hipoglikemijom
Postavljeno: 19.03.2016
Pored pacijenata sa kardiovaskularnim bolestima koji se inače u najvećem broju javljaju Službi hitne pomoći, u poslednjih mesec dana beleži se i povećan broj pacijenata sa naglim padom nivoa šećera u krvi
Sa simptomima hipoglikemije ugavnom se javljaju lica starija od 70 godina, a prema rečima Gordane Simić, načelnice ovdašnje Službe hitne pomoći, najčešći razlog zbog koga dolazi do pada nivoa šećera u krvi je taj što lica obolela od dijabetesa sama sebi daju veću količinu insulina ili posle datog insulina nedovoljno ili uopšte ne jedu.
Hipoglikemija je, kako je istakla, daleko opasnije stanje od hiperglikemije , odnosno, povećanog nivoa šećera u krvi. Simptomi su obično osećaj slabosti, pospanost, znojenje, zbunjenost, drhtavica, glad, uznemirenost i vrtoglavica, a osoba u hipoglikemiji može izgubiti svest ili čak pasti u komu.
Preporuka je da se sa prvim simptomima hipoglikemije odmah nešto pojede i popije napitak koji sadrži šećer.
Prema njenim rečima, Službi se, kao i uvek, najviše javljaju osobe sa kardivaskularnim bolestima ( najčešće zbog nemogućnosti regulisanja krvnog pritiska), a u poslednjih nekoliko dana, povećan je i broj astmatičara koji traže pomoć.
–Proleće je malo poranilo, pa se zbog veće koncentracije alergena u vazduhu, što je i okidač za pogoršanje njihove osnovne bolesti, ovih dana javlja veći broj astmatičara- kaže Simićka.
Pomoć traže i pacijenti sa povišenom telesnom tempraturom, gde je preporuka da se kod temperature preko 38,5 stepeni obavezno uključe antipiretici (lekovi za snižavanje povišene telesne temperature) i da se, ukoliko temperature traje duže od tri dana, obavezno ode kod lekara.
U Službi kažu i to da promena vremena negativno utiče i na naizgled zdravu populaciju, te da se mogu javiti simptomi poput malaksalosti, nesanice, glavobolje, vrtoglavice, uznemirenosti, nespecifičnih bolova u kostima i mišićima.
–Ti simptomi su obično prolaznog karaktera, ali su u određenom broju slučajeva i posledica neke skrivene bolesti. Kako bi se to isključilo, preporuka je da se poseti Preventivni centar– savetuje doktorka Simić.
U Službi navode da je u poslednjih mesec dana povećan broj lažnih poziva, te da se dešava da ih bude i po dva dnevno. Kako ističu, to predstavlja veliki problem jer se odlaskom na terene koji zapravo ne postoje,”krade” vreme koje je možda baš u tom trenutku za nekog pacijenta od životne važnosti.
Iz Službe hitne pomoći apeluju na građane da prilikom poziva sarađuju sa dispečerom, da ga pažljivo saslušaju i daju tačne i precizne podatke o pacijentu, sve kako bi se reagovalo brže i na pravi način.