SSP proziva Toplanu zbog troška za uređenje kacelarija, nabavke kola i telefona, Toplana demantuje

Postavljeno: 25.01.2023

Kruševački odbor Stranke slobode i pravde, u saopštenju za javnost, tvrdi da je Gradska toplana za uređenje enterijera planirala da potroši 2,9 miliona dinara, te da je, iako u velikim finansijskim problemima i zadužena kod banaka, nabavljala nove automobile i mobilne telefone. Iz Toplane odgovaraju da bi pomenuto sređivanje kancelarijskog prostora trebalo da se vrši iz sredstava japanskog donatora, a da su nova vozila neophodna za funkcionisanja preduzeća. Mobilne telefone, tvrde u Toplani, ne kupuju, već dobijaju kroz ugovor sa MTS-om.

– Odgovore na pitanja zašto je sve kako jeste, delimično dobijamo i uvidom u novi interni ugovor iz Gradske toplane Kruševac koji su nam dostavili uzbunjivači, a koji pokazuje i dokazuje kakvi su prioriteti uprave ovog javnog preduzeća. U ugovoru koji dajemo na uvid javnosti, jasno se vidi da se više novca troši na uređenje enterijera, nameštaj i krečenje (2,9 miliona dinara), nego na rekonstrukciju rezervoara za mazutno gorivo – navodi kruševački Odbor SSP u saopštenju.

Ta stranka pita „da li je normalno da preduzeće koje je najveći gubitaš u gradu, kupuje gume, uređuje enterijer, nabavlja vozila i najnovije mobilne telefone koje kasnije deli familijarno i porodično?“

Gradska toplana, u odgovorima dostavljenim našoj redakciji, navodi najpre da informacije koje je izneo SSP nisu poverljive niti dobije od “uzbunjivača” , već da je reč o podacima iz finansijskog plana i programa poslovanja preduzeća, koji je transparentan i vidljiv, kako na Portalu javnih nabavki, tako i na web sajtu Toplane, te usvojen na gradskom veću i Skupštini grada Kruševca.

– Gradska toplana nije potrošila 2,9 miliona dinara na uređenje enterijera, budući da je planirana sredstva trebalo obezbediti putem donacije namenjene javnom sektoru, a na osnovu predmera i predračuna koji je odrađen od strane projektnog biroa. Donacija bi se finansirala od strane japanskog Fonda za razvoj. S obzirom na ta do se radi o predmetu javne nabavke on je morao biti predvidjen u finansijskom planu. U slučaju realizacije donacije, odradiće se kancelarijski prostor koji nije menjan od 1982. godine – navodi Toplana u odgovorima.

Što se zamene automobila tiče u odgovorima Toplane piše da je to bilo neophodno s obzirom na to da je preduzeće, u okviru voznog parka, imalo tri fiat punta, koji nisu bili u stanju da saobraćaju na duže relacije (Beograd, Novi Sad) i često su bili na popravkama te je rukovodstvo je odlučilo da po najpovoljnijim cenama nabavi tri nove škoda fabie i dva vozila marke toyota.

Vozila su, kako je navedeno, namenjena radnicima za obavljanje terenskih poslova, potom za prevoz aparata za zavarivanje, plinskih boca i ostalog materijala. Takođe, škode su namenjene za međugradski saobraćaj za službena putovanja i prevoz zaposlenih u Toplani, ali i radnika drugih preduzeća, kojima je prevoz potreban radi lečenja u drugim gradovima.

– Sva vozila su nabavljena putem javnih nabavki, čiji postupak sprovođenja je transparentan. Pomenuta vozila su isplaćena na 12 mesečnih rata – navedeno je u odgovorima.

Što se tiče mobilnih telefona, iz Toplane odgovaraju da skoro svi radnici imaju umrežene kartice i službene brojeve, te da preduzeće ne kupuje mobilne, već na osnovu ugovora MTS-om, koji je transparentan, dobija određeni broj telefona koji raspodeljuje zaposlenima. Takođe, svakom radniku se od zarade odbija trošak za telefon.

Navedeno je i da Gradska toplana ne nabavlja ugalj od firme “Sloga” u poslednje dve godine, jer ona ne može da obezbedi količine potrebne Toplani, kao i zbog poremećaja cena na tržištu.
Što se tiče kreditne zaduženosti, prema navodima Toplane, ona trenutno iznosi 700 miliona dinara:

– Od toga će 200 miliona dinara biti pokriveno od strane osnivača, odnosno lokalne samouprave u vidu subvencija, kao pomoć prevazilaženja energetske krize i obezbeđivanje energenata, a sve zbog nepovećanja cene grejanja našim sugrađanima uprkos povećanju cena struje, gasa i uglja.

Toplana, u odgovorima na pitanja naše redakcije, navodi i da je u poslednje tri godine naplatila oko 40 miliona zaostalih potraživanja od građana, te da trenutna dugovanja korisnika iznose oko 100 miliona dinara. Što se tiče broja zaposlenih preduzeće je na kraju 2017. godine imalo ukupno 223 radnika (na neodređeno, određeno i na privremenim i povremenim poslovima), a danas ih ima 190. Prosečna plata u firmi je oko 56 i po hiljada dinara.

J.B.

Ostale vesti

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

back-to-top