Počela eksproprijacija zemljišta za Moravski koridor, radovi kreću iz Kruševca

Postavljeno: 22.04.2019

Građani Kruševca, vlasnici zemljišta na trasi budućeg autoputa, Moravsko koridora, počeli su da potpisuju ugovore o eksproprijaciji zemljišta. Reč je o parcelama u naseljima Bivolje i Lazarica. Dužina dela autoputa od Pojata do petlje Kruševac Zapad je 27,8 kilometara

Da će gradnja Moravskog dela koridora početi upravno radovima na toj deonici kazala je gradonačelnica Kruševca, koja je sa direktorom izgradnje u Koridima  Srbije Aleksandrom Senićem razgovarala sa gradjanima čije zemljište se ekspropriiše.

– Danas je važan dan za Kruševac, o ovome su Kruševljani sanjali dugi niz godina, počinje  sređivanje papira za eksproprijaciju za budući autoput Preljina – Pojate, odnosno Moravski koridor.  Ovaj autoput je izuzetno bitan za Kruševac u privrednom i razvojnom smislu, izuzetno je bitan za građane, jer smo bili nekako po strani što se tiče putne infrastrukture – kazala je Palurovićka.

Direktor izgradnje u Koridorima Srbije Aleksandar Senić napomenuo je da je to preduzeće u postupku eksproprijacije posebno vodilo računa o pravu privatne svojine.

– Poreska uprava je procenila da je vrednost poljoprivrednog zemljišta 200 dinara po kvadratnom metru. Posebno će biti tretirani svi zahtevi i objekti koji će biti predmet eksproprijacije, odnosno ukoliko postoje voćnjaci ili objekti u građevinskom rejonu onda se ta cena povećava – napomenuo je on.

Projekat za ovu deonicu puta radi CIP, a izgradnja bi trebalo da počne nakon završetka eksproprijacije i dobijanja građevinske dozvole, za koju Senić procenjuje da bi mogla biti dobijena za dva meseca. Nakon završetka projekta biće moguće detaljnije govoriti o izgledu petlje i načinu ukrštanja sa drugim objektima. Izbor izvodjača radova je u toku, a pregovore vodi radni  tim Vlade.

Procena nadležnih u Koridorima Srbije je da će za eksproprijaciju zemljišta na deonici kroz Kruševac biti potrebno doneti oko 2.100 rešenja, a do sada je doneto tridesetak.

Radomir Miletić, čija će parcela biti ekspropriisana kaže da je zadovoljan ponudjenom cenom.

– Ekspropriiše mi se deo parcele, jer je jedan njen deo ranije uzet za postojeći put. Parcela je 7 i po ari, za novi put je potrebno samo 2 i po ara, ali to što bi ostalo bilo bi neupotrebljivo za obradu  i zamolili smo da se sve ekspropriiše, što znači da ću dobiti 140 hiljada dinara – kaže on.

Miletić napominje da je ideja o autoputu veoma dobra za grad i za povezivanje sa dugim delovima Srbije.

Za Biljanu Mihajlović, čijih će 25 metara kvadratnih biti deo budućeg autoputa, veoma je važno to što će čitav taj potez i brojne divlje deponije sada biti sanirani. 

Od parcele Vukomana Živkovića velike 80-tak ari pre dvadesetak godina je za sadašnji put ekspropriisano 55 api, a sada će biti uzeto još 16 ari.

– Imam decu, unuke, jedva čekam da se uradi taj put i da se sredi taj deo – kaže on.

Inače, Moravski koridor će biti dug 110 kilometara, a procenjena vrednost radova je oko 800 miliona evra. Nadležni očekuju da će deonica od Pojata do petlje Kruševac Zapad, duga 27,8 kilometara, biti završena za dve godine od početka radova.

Ostale vesti

back-to-top