Konačno počinje izgradnja Moravskog koridora, radovi kreću iz Kruševca 

Postavljeno: 13.12.2019

U nedelju, 15. decembra, počeće izgradnja Moravskog koridora, odnosno autoputa Pojate – Preljina. Prvi radovi će početi na trasi budućeg auto – puta na zaobilaznici oko Kruševca, kod Jasike. Najavljeno je da će svečanom obeležavanju početka radova prisustvovati predsednik Srbije, Aleksandar Vučić

Reč je o putu koji decenijama čekaju generacije žitelja ovog dela Srbije jer ga vide kao mogućnost za unapređenje privrede, turizma te za poboljšanje kvaliteta života. Put će povezati Kruševac i još pet gradova i opština centralne Srbije međusobno, a istovremeno i sa evropskim koridorima 10 i 11. 

Najavljenom početku gradnje prethodilo je potpisivanje komercijalnog  ugovora, vrednog 745 miliona evra, sa predstavnicima konzorcijuma “Behtel-Enka”. Vlada Srbije je, na osnovu sprovedenog javnog poziva, izabrala taj konzorcijum za strateškog partnera za realizaciju ovog projekta.

U susret početku izgradnje ministarka gradjevinarstva, saobraćaja i infrastruktue Zorana Mihajlović je održala sastanak sa gradonačelnicima i predsednicima opština te sa načelnicima okruga kroz koje će prolaziti Moravski koridor kazavši da koridor „treba da bude primer kako uspešno može da se realizuje veliki infrastrukturni projekat u Srbiji“. 

Očekujemo da za dve godine povežemo Kruševac sa Koridorom 10, Kraljevo sa auto-putem ‘Miloš Veliki’ za oko tri godine, a da za četiri godine čitav auto-put od Pojata do Preljine bude završen – rekla je tada Mihajlovićka.

Da će Rasinski okrug i Kruševac biti dobri domaćini i da će pružiti podršku izvođačima radova te da će gradnja Moravskog koridora doprineti većoj zaposlenosti i bržem razvoju privrede rekao je nakon sastanka Branislav Vesić, načelnik Rasinskog okruga. 

Izgradnja ovog koridora, prema rečima gradonačelnice Jasmine Palurović predstavlja ostvarenje višedecenijskog sna Kruševljana. 

Moram da se pohvalim da smo 98 odsto poslova oko eksproprijacije zemljišta, gde će da bude trasa deonice, završili tako da nam početak izgradnje ove deonice iz Kruševca dođe kao nagrada za dobro odrađen posao – kazala je ona.

Sastanku su prisustvovali i gradonačelnici Čačka i Kraljeva, kao i predsednici opština Ćićevac, Varvarin, Trstenik i Vrnjačka Banja.

Auto-put Pojate – Preljina biće dug 112,32 kilometra, a maksimalna dozvoljena brzina biće 130 kilometara na sat. Planirana je izgradnja 11 petlji i još 130 objekata, među kojima su 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

J.B.

Podsećanje

O izgradnji auto – puta koji bi „poprečno“ povezivao gradove i opštine centrale Srbije govorili su, tokom prethodnih decenija, predstavnici različitih vladajućih garnutura. Prema ranije objavljenim podacima predugovor o izgradnji Moravskog koridora prvi put je potpisan pre sedam godina, u decembru 2012. godine, sa kineskom kompanijom CRBC. Taj predugovor je bio vredan 492 miliona evra. Početak izgradnje tada je najavljivan za 1. maj 2013. godine, ali je odložen, jer je, kako su tada obrazložili nadležni, kineska kompanija tražila povećanje cene.

Velimir Ilić, tadašnji ministar građevine, rekao je početkom 2014. godine, da će tender za izgradnju Moravskog koridora biti raspisan za mesec i po dana, dodavši da su za njegovu izgradnju zainteresovani partneri iz UAE. Aktuelna ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, je u septembru 2015. godine, na otvaranju Bruskog puta, kazala da će informacije o gradnji autoputa Pojate – Preljina biti poznate u narednih nekoliko meseci.

Ostale vesti

back-to-top