Kompanija Henkel saopštila – dobri rezultati u prvom kvartalu

Postavljeno: 17.05.2017

Prodaja je po prvi put premašila 5 milijardi evra, sa rastom na 5,064 milijardi evra, što je nominalni rast od 13,6 odsto i organski rast od 4 odsto, zabeleženo je dvocifreno povećanje operativnog profita od 13,8 odsto, nastavljeno poboljšanje EBIT marže te ostvaren veliki porast zarada po prioritetnoj akciji, saopštila je kompanija „Henkel“

– Henkel je dobro poslovao u prvom kvartalu u veoma izazovnim tržišnim uslovima. Uspeli smo da značajno povećamo prodaju i prihod, kao i da dodatno povećamo rast korigovanog prihoda od prodaje. Po prvi put je kvartalna prodaja premašila 5 milijardi evra. Sva tri poslovna sektora i svi regioni su doprineli uspešnom razvoju i visokom prihodu – izjavio je Hans Van Bajlen, izvršni direktor kompanije Henkel.

Za odlične rezultate, kazao je on,  zaslužni su vodeći brendovi i inovacije, usmerenost na klijente i potrošače, jačanje digitalnih aktivnosti, veoma posvećen globalni tim, te realizovane dve značajne akvizicije.

Navedeno je da su pozitivni efekti od akvizicija i prodaje iznosili 8,5 odsto, što je uglavnom rezultat preuzimanja kompanije The Sun Products Corporation. Organska prodaja, koja isključuje uticaj efekata kursnih razlika i kupovine/prodaje, zabeležila je rast od 4 odsto.

Korigovani operativni profit (EBIT) porastao je za 13,8 odsto na 854 miliona evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) porastao je za 0,1 procentnih poena na 16,9 odsto. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji uvećan je za 11,0 odsto sa 1,27 evra na 1,41 evra. Neto obrtni kapital kao procenat prodaje povećan je za 0,5 procentnih poena na 4,9 odsto – saopštio je Henkel poslovne rezultate.

Organski rast prodaje je postignut zahvaljujući učinku svih poslovnih sektora, a kako je navedeno Adhezivi Tehnologije zabeležio je organski rast prodaje od 5,5 odsto, sektor  Beauty Care imao je rast od 2,3 odsto, dok je sektor Deterdženti i kućna hemija ubeležio rast od 3 odsto. Tržišta u razvoju su ponovo natprosečno doprinela organskom rastu Henkel Grupe, sa veoma snažnim organskim povećanjem prodaje od 6,7 odsto. U istočnoj Evropi zabeležen je rast od 4,4 odsto.

– Očekujemo da ćemo do kraja godine i dalje imati promenljivo i nesigurno tržišno okruženje. Takodje, predvidjamo da će promotivni i cenovni pritisak nastaviti da se uvećava na tržištima robe široke potrošnje. Ipak, posvećeni smo daljem uspešnom razvoju našeg poslovanja. Očekujemo organski rast prodaje od 2 do 4 odsto, kao i povećanje EBIT marže na više od 17 odsto, te da će korigovani prinosi po prioritetnoj akciji porasti izmedju 7 i 9 odsto – kazao je  Hans Van Bajlen govoreći o fiskalnoj 2017. godini.

Ostale vesti

back-to-top