U Kruševcu organizovana obuka za primenu PIRLS testiranja
Postavljeno: 17.01.2020
U kruševačkom Centru za stručno usavršavanje organizovana je obuka za školske koordinatore i adminstratore međunarodnog testiranja PIRLS kojim se ispituje razvoj čitalačke pismenosti dece četvrtog razreda osnovne škole, a koje će u Srbiji biti sprovedeno 2021. godine
– PIRLS je međunarodno istraživanje u obrazovanju koje se sprovodi u više od 60 zemalja sveta, a naša država je prvi put rešila da uzme učešće, jer ovo istraživanje pokriva neke druge obalsti, ne one iste koje pokrivaju TIMSS I PISSA istraživanje– kazao je Branislav Ranđelović, direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, ujedno i Nacionalni koordinator istraživanja PIRLS 2021.
Prema njegovim rečima, PIRLS se bavi čitalačkom pismenošću dece, konkretno učenika četvrtog razreda osnovne škole.
– Merimo koliko naša deca razumeju tekst i koliko su u stanju da shvate poruke koje tekstovi pružaju. Jako zanimljivo istraživanje, optimistično ga spremamo i računamo da će naši desetogodišnjaci biti dobri, u odnosu na vršnjake iz drugih zemalja- rekao je on.
PIRLS se, kako je kazao, priprema više godina, a ove godine u martu biće takozvano probno istraživanje koje se radi u 36 škola u Srbiji. Obuke su već organizovane u Beogradu i Novom Sadu, sada i u Kruševcu, za sve škole kojima je taj grad najbliži i najjeftiniji za dolazak.
– Probno istraživanje se radi da bi se isprobali mehanizmi a ne da bi se gledali rezultati. Ovo što sada radimo praktično je vežbanje kako ćemo sprovesti glavno istraživanje u martu 2021. godine. To glavno istraživanje nam je jako bitno, biće sprovedeno na uzorku od oko 150 škola u Srbiji i nakon nekoliko meseci znaćemo kakva su naša deca u poređenju sa svojim vršnajcima u svetu, u domenu čitalačke pismenosti– rekao je Ranđelović.
PIRLS 2021 organizuje Međunarodna asocijacija za evaluaciju obrazovnih postignuća učenika (IEA), koja okuplja nacionalne istraživačke institucije i različite vladine agencije. Nosilac PIRLS istraživanja u Srbiji je Ministarstvo prosvete i nauke i tehnološkog razvoja i Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
Istraživanje PIRLS posvećeno je unapređenju nastave i procesa razumevanja čitanja kod učenika četvrtog razreda i obezbeđuje nam međunarodno uporedive podatke o postignućima dece u čitanju. Studija je osmišljena tako da objašnjava razlike između različitih sistema obrazovanja, a kako bi se unapredio razvoj i kvalitet nastave.
D.P.