Netačne izjave ministra Momirovića – ideja o Moravskom koridoru stara je više od decenije

Postavljeno: 29.03.2021

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović danas je, obraćajući se građanima prilikom obilaska radova na izgradnji mosta u Stalaću na Moravskom koridoru, izrekao je više netačnih stvari. Neke bi se mogle svrstati u lapsuse, poput toga da je reč o autoputu Požega – Preljina, ali neke, kao što je izjava u kojoj on kaže da pre pet do deset godina niko nije ni razmišljao o ovako važnom projektu kakav je Moravski koridor, pokazuju ili da se ministar nije dobro pripremio za ovu posetu, ili da je sa namerom izrekao neistinu kako bi uveličao zasluge aktuelne vlasti

Istina je, međutim, da je ideja o auto – putu koji će povezivati gradove duž moravske doline „višedecenijski san“ meštana ovog dela Srbije, o čemu su svojevremeno pisali mnogi mediji. Formalno, zvanična gradnja ovog koridora prvi put je najavljena 2010. godine. 

Tadašnja ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović najavila je da će gradnja deonice Pojate – Preljina „početi naredne, 2011. godine“. Najavila je da će za tu namenu biti upotrebljen novac od prodaje „Telekoma“, a da se projektna dokumentacija već priprema. 

Radovi, ipak nisu počeli ni te, a ni kasnijih godina, ali su se najave nizale: novo obećanje sa novim rokovima iste ministarke usledilo je 2012. godine, ovoga puta uz kredit kineske Eksim banke, a potpisivanje ugovora sa ovom bankom najavljivano je u više navrata tokom 2013. godine.

I novi ministar za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Igor Mirović najavio je, u novembru 2013. novi rok za početak gradnje – 2014. godinu. 

Tri godine kasnije, krajem 2016, tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da radove na Moravskom koridoru očekuje sledeće (2017) godine, a potom i da će krenuti 2018. godine. 

Novo obećanje došlo je sredinom oktobra 2018, kada je Ministarstvo građevine potpisalo Memorandum o razumevanju i saradnji sa američkom kompanijom „Behtel“. Tada je najavljeno i da je maksimalna vrednost ove investicije 800 miliona evra. Šest godina ranije, procenjivano je da će se 110  kilometara ovog autoputa raditi po maksimalnoj ceni od 4,5 miliona evra po kilometru bez eksproprijacije, što je oko 500 miliona evra.

Gradnja Moravskog koridora zvanično je počela u decembru 2019. godine, nakon što je, bez javnog tendera, potpisan ugovor sa konzorcijumom Behtel Enka. Tada je najavljivano i da će Moravski koridor biti završen do kraja 2023. godine. Danas smo čuli da je taj rok 2024. godina.  

N.B.

Ostale vesti

Komentari

  1. vidovita zorka kaže:

    budići precednik

1 thought on “Netačne izjave ministra Momirovića – ideja o Moravskom koridoru stara je više od decenije

Comments are closed.

back-to-top