Henkel Kruševac – impresivni poslovni rezultati u godini Meriminog jubileja
Postavljeno: 14.09.2019
Od vremena akvizicije Merime, 2002. godine, Henkel Kruševac se kroz poverenje centrale i inovativne programe razvio u jednu od najboljih, ako ne i najbolju lokaciju u čitavom Henkel sistemu. U njen razvoj investirano je oko 150 miliona evra, danas ima četiri fabrike, 25 priozvodnih linija i oko 600 proizvoda, a obim proizvodnje trostruko je uvećan od perioda akvizicije. Sa takvim rezultatima će Henkel u Kruševcu ovog oktobra obeležiti 180 godina od osnivanja Merime, rekao je Dušan Antonijević, direktor kruševačke fabrike.
– Merima je starija od Henkela 37 godina, osnovana je 1839. 1960-te je počela proizvodnja praškastih deterdženata, 1970-te prvi put je započeta saradnja sa Henkelom na vrlo važnom brendu Persil, zatim 2002. akviziija, a od 2012. sjajan razvoj ove lokacije – sumirao je Antonijević istorijat fabrike u Kruševcu koja je, kako je saopšteno, ako ne najstarija, a ono jedna od najstarijih kompanija koje rade.
Merima se razvijala uporedo sa gradom i iako danas nosi ime Henkel zaposleni u njoj su, kažu, izuzetno ponosni na nasleđe koje im je Merima ostavila i trude se da sačuvaju tu uspomenu.
– Mi danas na ovoj lokaciji imamo četiri fabrike: fabriku praškastih deterdženata, tečnih deterdženata, toaletnih proizvoda sa poznatim brendom Bref i fabriku Somat tableta od prošle godine i, ono što je za našu lokaciju jako važno, distributivni centar – veliko regionalno skladište. Dakle, mi sa ove lokaciie direktno šaljemo naše proizvode na 34 tržišta širom sveta, odakle se dalje radi distribucija – kaže Antonijević.
Do takvih rezultata, objašnjava, došlo se izgradnjom poverenja, te je tako, od akvizicije do sada u Srbiju je uloženo više od 200 miliona evra, a od toga oko 150 miliona evra samo u lokaciju u Kruševcu.
– U prvih desetak godina od akvizicije nije bilo značajnijih ulaganja ali se gradilo poverenje da bi od 2012. godine došlo do značajnijih ulaganja i to bi se moglo nazvati zlatnim dobom lokacije u Kruševcu gde je u poslednjih šest godina uloženo više od 90 miliona evra u povećanje kapaciteta. Prostiremo se na 27 hektara, imamo 25 proizvodnih linija, preko 600 proizvoda, a vrednost izvoza u prošloj godini iznosio je 163 miliona evra – navodi direktor kruševačke fabrike i dodaje:
– Sve što je ulagano, ulagano je u inovativne proizvode. Posebno sam ponosan na Somat program jer je prošle godine za samo osam meseci napravljena zgrada i instalirana oprema i prvo tržište koje smo snabdevali sa ove lokacije je bilo nemačko tržište. Mi smo jedina fabrika u Henkelu koja pravi ovaj proizvod i distribuira ga celom svetu. Preko 96 odsto onog što proizvedemo u ovoj fabrici ide za izvoz.
Zahvaljujući investiciji od 35 miliona evra, u Kruševcu je početkom godine otvorena nova fabrika u okviru toaletnog programa, tačnije Bref brenda.
– Bref je jako poznat, na srpskom tržištu zastupljen je petnaestak godina. 2014. godine doneta je odluka da se napravi proizvodni pogon u Kruševcu, u to je investirano 47 miliona evra. Mi jesmo tržišni lideri sa ovim proizvodom i ono što je posebno značajno je da naša ekipa zaista sluša potrebe potrošača o odgovara na njih. Kako se nastavilo sa rastom potražnje na tržištu krenulo se sa daljim inovacijama, tako da je sa novom fabrikom povećan kapacitet za 60 odsto. Ponosan sam zato što smo mi jedna od dve lokacije koje rade distribuciju ovog proizvoda za ceo svet i opet nekih 95 odsto onoga što napravimo u Kruševcu ide za izvoz – precizira Antonijević, uz objašnjenje da je u Kruševcu od akvizicije do danas tri puta je povećana proizvodnja uprkos tome što je reč uglavnom o inovacijama koje ne doprinose toliko u tonaži.
– Osim tog rasta, najznačajnije je da rastemo na održiv način. Prva stvar u fabrici je zdravlje i bezbednost. Danas brojimo 723 dana bez povreda što je veliki uspeh imajući u vidu kolika je kompleksnost fabrika i koliko ljudi prođe dnevno – naglašava Antonijević.
On podseća i da je Kruševac prva lokacija u Henkel sistemu koja je nosilac sertifikata 50001 za upravljanje energijom i prva industrijska fabrika koja je radila zgradu po sertifikatu zelene gradnje. U prethodnih sedamnaest godina je, zahvaljujući stalnim naporima za unapređenje životne sredine, potrošnja energije u Fabrici smanjena za 30 odsto, generisanje otpada za 57, utrošak vode za 85 i generisanje otpadne vode za 96 odsto.
Ipak, naglašava Antonijević, jedan od najvažnijih brendova Henkela Kruševac su zaposleni, čiji broj se bliži broju koji je upošljavala Merima pre privatizacije.
– Mi imamo timove koji su obučeni za sve tehnologije jer smo nekada radili sve programe tako da je to sve ostalo u veštinama naših zaposlenih. Imamo timove odlično obučene za velike projekte, za mnoge projekte smatramo se pilot fabrikom i kad god se priča o uvođenju neke inovacije u Henkelu, Kruševac je prvi izbor. Mnogi naši zaposleni imaju internacionalno iskustvo u Henkelovim fabrikama u drugim zemljama, većina njih može da radi gde god hoće, ali biraju da rade u Kruševcu, što smatram velikim priznanjem i za našu lokaciju i za Srbiju – zaključuje Antonijević.
N.B.