“Crni petak” – praznik kupovine ili dan “lažnih” sniženja
Postavljeno: 27.11.2021
„Crni petak“ neprimetno se nametnuo poslednjih godina kao dan vrtoglavih sniženja. Ovaj trend došao je iz Sjedinjenih Američkih Država i Zapadne Evrope, gde poslednjeg petka u novembru, popusti na određene artikle izazivaju stampedo ljudi u tržnim centrima, pa neretko i fizički obračun oko nekog proizvoda. Međutim, ovaj dan, u Srbiji ne ispunjava očekivanja građana
Pompezna najava sniženja, nekoliko dana pre „crnog petka“ i agresivna kampanja na društvenim mrežama često rezultiraju razočarenjem potrošača, jer popusti nisu dovoljno primamljivi. Osim toga, „crni petak“ kod nas ne traje samo jedan dan, već se ovakav vid trgovine obično produži na period od sedam do deset dana.
Obilazeći „najpopularnija“ mesta za kupovinu u Kruševcu, prvo što se primećuje jesu puni parkinzi i velike gužve, mada velika većina sugrađana, kako su nam kazali, uglavnom samo razgleda.
Objašnjavaju da su sniženja mala, te da su mahom ista kao inače. Izdvajaju, međutim, belu tehniku i brojne uređaje, za koje kažu da se isplati se da se sačeka sa kupovinom. I zaista, ispred većine radnji koje prodaju te proizvode vide se kamioni sa novom robom i gužve unutar prodavnica.
Sa druge strane, sugrađani najviše zamerki upućuju sportskim radnjama i buticima navodeći da su popusti znatno niži od najavljenih 50 odsto, na primer.
Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, je u jednoj od izjava za medije savetovao potrošače da u vreme velike epidemiloške krize, kupuju online, putem registrovanih platformi. Kako navodi, takva vrsta kupovine daje dodatni benefit, jer se njome ljudi štite od neposrednog zaražavanja, ali i dobijaju mogućnost da proizvod vrate u narednih 14 dana.
S.M.