Socijalna davanja nastavljaju se u vanrednom stanju, moguće podneti zahtev i za nova
Postavljeno: 08.04.2020
Socijalna pomoć se redovno isplaćuje, a oni koji nisu u mogućnosti da ih podignu, mogu ovlastiti srodnika ili osobu od poverenja da to učini. Humanitarni paketi sa hranom i sredstvima za higijenu, obezbeđuju se samo na osnovu pojedinačne procene stručnih radnika. Za sva pitanja korisnika, ali i zahteve budućih korisnika, osim telefona : 037/425-504 i 416-980 i 060/8355249 i 060/8355249, u dvorištu Centra postavljeno je improvizovano poštansko sanduče.
Na evidenciji kruševačkog Centra za socijalni rad je 4859 korisnika novčane socijalne pomoći, i oni ove prinadležnosti dobijaju redovno i po uobičpajenoj proceduri, saznajemo u ovoj ustanovi. Korisnici koji su stariji od 65 godina i u obaveznoj su izolaciji, svoju novčanu pomoć mogu podići tako što će ovlastiti srodnike ili druga lica.
– Osobe koje korisnici ovlaste, kontaktiraju Centar i sa svojom i ličnom kartom korisnika dolaze po pismena ovlašćenja, na osnovu kojih podižu novac, na šalterima pošta i Poštanske štedionice – objašnjava v.d. direktorka Centra Jovana Dunjić, podsećajući da je ova procedura uvedena na preporuku resornog ministarstva.
Takođe, na osnovu Zaključka Vlade Srbije od 24. marta, korisnicima svih materijalnih davanja kojima je ovo pravo isteklo 15. marta ili kasnije, produžava se dalja isplata prava, na osnovu ranije donetih rešenja, najduže tri meseca, odnosno dok traje vanredno stanje.
Na pitanje da li se i za ovu kategoriju stanovništva pripremaju humanitarni paketi, Jovana Dunić za kruševacgrad kaže da se ni ova procedura nije promenila. Naime, za najugroženije korisnike Centra, radno nesposobne, kao i druga lica po proceni stručnih radnika, dodeljuju se jednokratne novčane pomoći ili obezbeđuje pomoć u naturi (humanitarni paketi).
– Paketi sadrže osnovne životne namirnice i sredstva za higijenu. Pakete do korisnika distribuiraju stručni radnici, kako na seoskom tako i na gradskom području, poštujući procedure i instrukcije nadležnog Ministarstva – precizira Dunjić.
Direktorka podseća da Centar, kao i do sada, radi puno radno vreme i da stoji na raspolaganju svojim korisnicima i ostalim građanima.
Građani koji imaju potrebu da se obrate Centru u cilju informisanja ili ostvarivanja nekog prava, mogu to učiniti na sledeće brojeve telefona : 037/425-504, 416-980 (centrala), svakog radnog dana do 15 časova, kao i na brojeve 060/8355249 i 060/8355249, koji su dostupni građanima i posle 15 časova, a koji su, kako navodi naša sagovornica, aktivirani za bolju dostupnost informacija građanima dok traje vanredno stanje.
– Za građane koji iz bilo kojih razloga nisu u mogućnosti da nas kontaktiraju telefonom, organizovali smo da zahteve mogu ostaviti u improvizovanom poštanskom sandučetu u dvorištu Centra – dodaje Jovana Dunjić.
N.B.