Rezultati probnog završnog lošiji od prošlogodišnjih
Postavljeno: 23.04.2021
Na osnovu analize rezultata probnog završnog ispita, osmaci u Rasinskom okrugu su slabije uradili test iz srpskog i matematike u odnosu na prošlu godinu, a bolje kombinovani test, kažu u Školskoj upravi. U junu se očekuje bolji rezultat
Od mogućih 20 poena, prosečan rezultat iz matematike je 7.71, a iz srpskog 9.70, prošle godine su učenici na ovim testovima imali za po 1.3 poena više. Prosečan broj bodova osvojenih na kombinovanom testu je 10.91, a prošle godine je bio 10.06, što znači da su učenici ove godine bolje uradili kombinovani test.
– Očekujemo da mali maturanti bolje urade završni, neće to biti lakši zadaci, nego će biti više zadataka otvorenog tipa, a to su zadaci kada učenik ima mogućnost da zaokruži i poveže odgovore – kaže Zoran Asković, načelnik kolske uprave za KruševacGrad.
Iz srpskog jezika najslabije su urađena pitanja srednjeg nivoa, koja su imala trik formu (pitanja 8 i 10). Pitanja naprednog nivoa (18, 19, 20) u kojima je bilo potrebno analizirati pesmu “Vetar”, teško su pala osnovcima.
– Iz matematike, učenici su slabije uradili zadatke gradiva 7. razreda, i to baš one oblasti koje su se radile onlajn, za vreme vanrednog stanja – krug i racionalni algebarski izrazi. Na kombinovanom testu iz biologije, najmanje tačnih odgovora bilo je u 1. pitanju, a najviše u 2. koje se odnosilo na oblast čovek i zdravlje, verovatno su deca zbog novonastalih okolnosti tu oblast bolje savladala – navodi Asković.
Na kombinovanom testu, učenici su najslabije uradili zadatke iz hemije, koja postaje obavezan predmet u 7. razredu, tako da su ostvarili samo osnovni nivo, dok su iz fizike ostvarili osnovni i srednji nivo znanja. Iz istorije, najbolje urađena oblast je uvod u istoriju, a najlošije srpski narod pod stranom vlašću od 16. do 18. veka. Iz geografije, najbolje su urađene oblasti kretanje zemlje i fizička geografija, dok su regionalna geografija Evrope i geografija vanevropskih kontinenata loše savladane.
Kako bi učenici savladali propušteno, dobro uradili prijemni i upisali željenu srednju školu, neophodno je da obnavljaju sadržaje iz prethodnih razreda.
– Naši učenici ne čitaju pažljivo i ne obraćaju pažnju na ključne reči u pitanju pa da na osnovu toga daju odgovore. Moraju da čitaju pažljivije zadatke i treba da obrate pažnju na obnavljanje gradiva na časovima redovne i pripremne nastave iz sedmog i osmog razreda, kako bi osvežili svoja znanja – objašnjava Asković.
Podsećamo, u Kruševcu je oko dve hiljade osmaka polagalo probni završni, a na osnovu najnovije odluke Kriznog štaba, trenutno prate nastavu po kombinovanom modelu.
M.S.
Komentari
1 thought on “Rezultati probnog završnog lošiji od prošlogodišnjih”
Comments are closed.
Nije to nista strasno, kad malo porastu i pocnu da se obrazuju na jutjubu videcete kakvi ce strucnjaci postati za medicinu, posebno epidemiologiju, a tek istoriju i arheologiju koju budu ucili od stolara i klonfera, ima da razbijaju. O onima koji se budu uclanili u stranku i da ne pricam, mozda ce neki od njih dogurati da budu i poslanici.