Protest stanara zbog  izgradnje javnog parkinga

Postavljeno: 09.12.2017

Stanari zgrada u Vidovdanskoj i Dušanovoj  ulici  protestuju protiv izgradnje javnog parkinga na mestu na kome se decenijama  unazad nalazi park koji su izgradili  upravo meštani koji žive u tom delu grada. Kako bi sprečili uništavanje  zelenog pojasa iza njihovih zgrada, Gradskoj upravi su predali  peticiju za 130 potpisa

Izgradnji javnog parkinga iza stambenih zgrada u delu Vidovdanske i Dušanove ulice, kako je predloženo Planom detaljne regulacije Trga Fontana,  usprotivili su meštani ovog kraja . Objašnjavaju  da je površina koju Grad vidi kao javni parking, zapravo mesto  gde se godinama unazad na svežem vazduhu deca  igraju a penzineri odmaraju, te ističu da će se boriti  da tako i ostane.

Na prostor iza višespratnica u ovom delu grada  redovno se okupljaju stanari 70 stanova u vojnoj zgradi i 52 stana u solideru. Park  održavaju sami, a  sami su i posadili  20-tak stabala, betonirali staze, te postavili klupice  i mobilijar za decu.

Sve ovo što vidite uradili su i uredili stanari. Ovde se  okupljaju i stari i mladi, ovo je naša oaza kiseonika i nećemo dozvoliti da nam bilo ko to pokvari kaže Olgica Belostenac koja ovde živi  još od 70-tih godina, kada su ove  zgrade i izgrađene.

Stanari ističu i to da iza  višespratnica nema divljeg parkiranja vozila, te da su garaže koje su tu postavljene, a ima ih tridesetak, vlasništvo stanara koji uredno plaćaju porez za to.

Nećemo da dozvolimo da se od ovog parka napravi javni parking. Predali smo peticiju sa 130 potpisa kako bi sprečili uništavawe naše zelene oaze kažu vlasnici stanova, naglašavajući da je predlog Plana detaljne regulacije na javnom uvidu od 10.novembra do 10.decembra, što znači da nisu zakasnili i da su pritužbu podneli u propisanom roku.

Glavni gradski urbanista Grada Kruševca, Aleksandra Cvetković, kaže da je vlasništvo zemljišta na kome se nalaze ove zgrade “šareno”, od Ministarstva odbrane do privatnih lica, te da planski dokument i služi da opredeli neku površinu, naročito u delu javne namene.

Cvetković  objašnjava i to da su se u odnosu na pre 50 godina uslovi saobraćaja i stanovanja promenili, te da  se rešenja kojima se teži, u saobraćajnom smislu, odnose na izmeštanje podužnog parkiranja sa ulica, a da je  je jedan od razloga za to i bezbednost učesnika u saobraćaju.

U skladu sa tim želimo da iskoristimo sve urbane džepove za formiranje javnih površina koje bi služile za javne garaže i javna parkirališta, a da se pri tome pozabavimo i uređenjem tih površina kaže on, dodajući da plansko rešenje za lokaciju ne podrazumeva istovremeno i njenu realizaciju, te da  su očekivawa da bi do realizacije ovog projekta moglo doći u narednih nekoliko godina.

Uz napomenu da su stanari vlasnici zgrade ali ne i zemljišta, Cvetković naglašava da će se svakako voditi računa da se  deo zemljišta ostavi  za redovu upotrebu zgrada, te da se taj deo svakako neće remetiti.

Koristimo zakonsko pravo da bilo koju površinu koja je u interesu grada, u skladu sa potrebama, pretvorimo u javnu površinu – kaže Cvetković, dodajući na kraju da takva parkirališta već egzistiraju u gradu, poput parkirališta iza zgrada Češlja a i u Čolak Antinoj ulici. Stanari zgrada u Vidovdanskoj i Dušanovoj ulici pak kažu da izgradnju javnog parking u njihovom parku neće dozvoliti ni sada ni kasnije, te da će se, ukoliko se bude krenulo sa sečom stabala i izgradnjom parkinga, popenjati na drveće.

Ostale vesti

back-to-top