Premijerka Brnabić: Prve deonice na Moravskom koridoru biće gotove do 2022. godine
Postavljeno: 12.12.2020
Premijerka Srbije Ana Brnabić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i v.d. direktor Koridora Srbije Aleksandra Antić, danas su obišli radove na izgradnji Moravskog koridora na delu Pojate-Kruševac. Tom prilikom, premijerka je najavila da će prve deonice na tom autoputu biti gotove već 2022. godine
Premijerka je prilkom obilaska radova kazala da je 2021. godina ključna za projekat Moravskog koridora, te da u narednoj godini moramo da vidimo ozbiljne pomake, kako bi već 2022. završili prve deonice.
Ona je istakla da će ovo biti prvi digitalni koridor u Srbiji, što znači da će čitavom svojom dužinom imati najsavremeniju telekomunikacionu infrastrukturu.
– Taj deo se izvodi u saradnji sa kompanijom Telekom Srbija, to ide po planu i to će omogućiti da čitav ovaj deo Srbije imao bolju internet vezu i generalno telekomunikacionu infrastrukturu nego što u ovom trenutku ima Beograd ili Novi Sad. Time će dodatno biti omogućeno lakše dovođenje stranih direktnih investicija, te otvaranje razvojnih, istraživačkih i naučno tehnoloških cenatara – kazala je Brnabićka.
Rekla je i to da je ovo naš prvi ali ne i poslednji digitalni koridor.
– Krenuli smo od ovog i pripremamo jedan zaključak za Vladu koji će obezbediti da sada polako pretvaramo sve naše autoputeve i koridore u digitalne, da paralelno sa tim sa Ministarstvom za telekomunikacije gradimo i te digitalne autoputeve. Potpisali smo ugovore sa 34 naselja za ruralni širokopojasni interent i imamo ambiciju da do 2025. godine čitava Srbija bude pokrivena najmodernijom infrastrukturom, što će nam omogućiti mnogo brži razvoj i kvalitet života, za sve naše građane – naglasila je ona.
Ministraka je rekla i to da je u budžetu za 2021. godinu opredeljeno 330 milijardi dinara, što je 5,5 odsto BDP-a za kapitalne infrastrukturne projektem, da je to je budžet koji nikada nije bio veći za kapitalne investicije., te da moramo da radimo svaki dan, i subotom i nedeljom, da bi realizacija bila potpuna za ovaj budžet.
– U prvom kvartalu 2021. moramo da krenemo i sa još nekim nekim ozbiljnim projektima, sa Fruškogorskim koridorom, sa koridorom Novi Beograd – Surčin, sa železnicom Novi Sad – Kelebija, sa izgradnjom Kliničkog centra Vojvodina, Tiršove 2, te sa izgradnjom 17 postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda u 17 lokalaih samouprava. U drugom ili trećem kavrtalu, svakako sa još jednim značajnim autoputem, Autoputem mira – rekla je ona
Da će izgradnja Moravskog koridora dati potpuno drugu perspektivu svim žiteljima Pomoravlja, kazao je ministar Momirović.
– Ovaj koridor je nešto što nismo mogli da zamislimo pre 2015. godine. Srbija u ovom trenutku ima ekonomsku snagu da izgradi tih 110 kilometara puta. Moramo puno da radimo, angažovali smo najbolje ljude iz ministarstva i koridora, moramo maksimalno da ubrzamo određena kašnjenja koja definitno postoje, da se vratimo na primarne rokove – kazao je on.
Aleksandra Antić v.d. direktor Koridora Srbije rekao je da svi koji rade na realizaciji ovog projekta razumeju koliko je on važan za Srbiju, te koliko je važno da se ispoštuju definisani rokovi i da se radi kvalitetno.
– Nalazimo se na lokaciji na kojoj se radi most preko železničke pruge Beograd – Niš i Jovanovačke reke, reč je o mostu dižine 496 metara. Izgradnja konstrukcije je počela 12. novembra i u ovom trenutku radovi se odvijaju u skladu sa planiranom dinamikom. Istovremeno, na ovoj lokaciji imamo i pripremne radove na 20. kilomateru, na obilaznici oko Kruševca, u dužini od dva kilometra– rekao je Antić.
Prema njegovim rečima, dobijene su još tri dozvole za pripremne radove za još tri mosta, na deonici jedan, od Pojata do Kruševca.
– Danas smo razgovarali sa ljudima iz konzorcijuma „Behtel Enka“ i, koliko smo informisani, oni će već danas na jednom mostu početi sa pripremnim aktivnostima i do 7. januara bi trebalo da počne izgradnja sva tri mosta. Radimo žestoko, ubrzano, imali smo niz sastanaka sa ljudima iz Behtel Enka, lokalnim samouprava, kako bi smanjili određena kašnjenjenja i projekat vratili u rok – poručio je on.
Antić je kazao da je na svim gradilištima trenutno je angažovano oko 450 radnika i 12 jedinica različite mehabnizacije.
– Radovi se izvode na kampu, na mostu Jovanovačke reke, preko pruge Beograd – Niš, na delu deonice na obilaznici, na 20. kilometru, i na velikom broju lokacija na kojima se pripremaju izvorišta materijala i deponije – rekao je on, dodajući da se broj radnika iz dana u dan povećava, da su više od 60 odsto angažovanih radnika naši državljani, te da Behtel Enka ima angažovanih 20-tak različitih srpskih kompanija koje realizuju određene aktivnosti, sa oko 120 radnika.
Podsećamo, Vlada Srbije sa američko – turskim konzorcijumom Behtel Enka 5. decembra prošle godine potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora vredan 745 miliona evra, kojim su predviđeni i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto. Pored izgradnje autoputa, projekat obuhvata i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.
Moravski koridor će imati tri deonice: Pojate – Kruševac (27,83 kilometara), Kruševac – Adrani (53,88 kilometara) i Adrani – Preljina (30,66 kilometara). Maksimalna dozvoljena brzina na toj saobraćajnici biće 130 kilometara na čas. Auto put će imati 11 petlji i 130 drugih objekata, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
D.P.