“Kulturociklin” briljira na festivalima
Postavljeno: 27.05.2021
Predstave neformalne umetničke grupe “Kulturociklin” nisu praćene samo burnim aplauzima već i nagradima. Ove godine za njima su tri festivala, FEŠT,63. Majske igre u Bečeju i 4. Moravski cvetić u Trsteniku, a na svakom su dobili značajna priznanja za predstave “Skrovišta Slobodišta” i “Kulturociklin END CALL”. Sandra Maksimović, autorka čitavog p rojekta kaže da je izuzetno ponosna na svoje učenike i da joj je drago što je “Kulturociklin” prepoznat kao važan projekat za mlade
– Ove nagrade su značajne jer pokazuju da je ono što radimo vredno i važno, da je prepoznato od nekih jako značajnih stvaralaca na našoj pozorišnoj sceni i da možemo, kao jedna neformalna trupa koja vežba po parkovima, da nastupamo i u rangu profesionalnih pozorišta koja imaju nemerljiva sredstva i podršku. Nažalost, one bi trebalo da znače i sveobuhvatniju podršku sistema i grada, koja još uvek izostaje. Pa ipak, zahvalili bismo se Kulturnom centru Kruševac koji nam uvek izlazi u susret, sa čijom saradnjom je i započela ova priča, kao i Alternativnom centru za devojke, bez kojih ne bismo ni našli sredstva da odemo na ove festivale – kaže Sandra Maksimović, profesorka srpskog jezika i književnosti i dramska pedagoškinja.
Predstava “Skrovišta Slobodišta” osvojila je brojne nagrade na ovogodišnjem FEŠT-u, kada je u čast nagrađenih izvedena premijera predstave “Kulturociklin END CALL”, treći i završni deo “Kulturocilina”. Ova predstava pokupila je nagrade i na međunarodnim festivalima.
– Na Majskim igrama osvojili smo Zlatnog paža za najbolju predstavu u celini i po mišljenju stručnog i po mišljenju dečijeg žirija, što je vanredna situacija i nama posebno važno. Takođe, meni su pripale nagrade za najbolju režiju festivala u obe kategorije, nagradu za najbolju glavnu žensku ulogu osvojila je Jelena Vučković. Na trsteničkom Moravskom cvetiću je bilo slično – najbolja predstava po mišljenju dečijeg žirija, najbolja režija, najbolji scenski pokret i kolektivna igra, najbolje episode Nikola Mitrović i Ana Bacić, scenski govor Nikola Mitrović i najbolji dizajn svetla i zvuka Slavko Radošević – navodi ona.
Ekipa “Kulturociklina” je bila veoma aktivna i prošle godine. Gostovali su na tri festivala koja su održana u onlajn formatu zbog poštovanja mera – Angažman fest Beograd, OFF Novi Sad i Mater Terra Beograd.
– Učesnici su uložili veliki trud tokom svih ovih godina jer, da podsetim, naše predstave nastaju iz radioničarskog rada i to su dugi procesi u kojima zajedno kreiramo sadržaje i načine njihove obrade. Naravno, drago im je što je taj trud prepoznat i nagrađen. To im daje energije za nove projekte – ističe naša sagovornica.
Predstava “Kulturociklin END CALL”, ne znači kraj, najavljuje ona.
– Kako nam je i žiri Majskih igara rekao, ovaj projekat ima tendenciju da se stalno širi i obuhvata nove društvene fenomene. Kulturociklin je i nastajao na taj način od 2017. i, mada smo želeli da i samim nazivom zaokružimo priču, stvarealizujemornost u kojoj živimo je toliko inspirativna (ostaviću čitaocima da procene da li je reč o pozitivnom ili negativnom aspektu) da jednostavno zahteva neku vrstu stalnog preispitivanja. Predstoji nam i gostovanje u Beogradu kod naših prijatelja iz Studija centar (otud i poziv onima u Beogradu da 29. maja pogledaju Kulturocikline) i još neki festivali, a započet je rad i na novom projektu koji već dugo planiramo da realizujemo.
Po rečima Sandre Maksimović, možemo očekivati nešto novo i zanimljivo, možda najhrabrije do sada.
– Iskoristiću priliku da otkrijem da je Kulturociklin zajedno sa mojom malenkošću izabran da bude predstavnik za dramu tokom UNESCO Nedelje umetničkog obrazovanja, što je neverovatna čast, na kojoj bih se zahvalila Sanji Krsmanović Tasić, predsednici CEDEUM-a i Skupštine u svetskoj organizaciji IDEA (International Drama Theatre Education Assotiation). Tako da Kulturociklin ne samo da ne prestaje sa stvaranjem, već širi svoje okvire čemu se svi radujemo.
M.S.