„Henkel“ saopštio – dostignut rekordni rast prodaje i prihoda
Postavljeno: 26.02.2018
– Prethodna 2017. godina bila je veoma uspešna za kompaniju „Henkel“. U izazovnim i promenljivim uslovima na tržištu, dostigli smo novi rekordni rast prodaje i prihoda, te ostvarili finansijske ciljeve za tu godinu. Po prvi put, premašili smo nivo godišnje prodaje od 20 milijardi evra, a ovaj snažan učinak omogućio je upravo naš posvećen i stručan globalni tim – rekao je izvršni direktor kompanije „Henkel“, Hans Van Bajlen
U toj kompaniji navode da je sa 20,029 milijardi evra, prodaja u fiskalnoj 2017. godini, po prvi put je premašila 20 milijardi evra i porasla za 7 odsto u poredjenju sa prethodnom godinom. Kada se u obzir uzmu efekti kursnih razlika, ukupan negativni uticaj na prodaju iznosi 2 odsto, dok akvizicije i divesticije iznose 5,9 odsto rasta prodaje. Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj valutnih kretanja i akvizicije/prodaje, zabeležio je rast od od 3,1 odsto, dok je korigovani operativni profit (EBIT) porastao za 0,4 odsto na 17,3 odsto.
Poslovni rezultati pokazuju da zbog troškova finansiranja akvizicija realizovanih 2016. i 2017. godine, finansijski rezultat iznosi -51 miliona evra, dok je fiskalne 2016. godine iznosio -33 miliona evra. Korigovani godišnji neto prihod, posle oduzimanja iznosa koji se pripisuju manjinskim akcionarima, povećan je za 9,1 odsto na 2,534 milijardi evra, u odnosu na 2,323 milijardi evra u 2016. godini. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji (EPS) porastao je za 9,1 odsto sa 5,36 evra na 5,86 evra. Pored toga, kompanija Henkel ostvarila je nove izvore rasta zahvaljujući savremenoj tehnologiji 3D štampanja, koje omogućava bržu i efikasniju proizvodnju.
Podaci, posmatrani po poslovnim sektorima, pokazuju su Adhezivi Tehnologije postigli veoma snažan rast organske prodaje od 5 odsto u fiskalnoj 2017. godini, prodaja u sektoru Beauty care imala je organski rast za 0,5 odsto, dok je poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio rast organske prodaje od 2 odsto.
U 2018. godini, kompanija „Henkel“ očekuje rast organske prodaje od 2 do 4 odsto u sva tri poslovna sektora, rast korigovanog prihoda od prodaje (EBIT) za više od 17,5 odsto, kao i rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji od 5 i 8 odsto.