Henkel predstavlja nove strateške prioritete i finansijske ciljeve
Postavljeno: 22.11.2016
Kompanija Henkel predstavila je nove strateške prioritete i finansijske ambicije – „Henkel 2020“, koji će oblikovati njeno poslovanje do 2020. godine i kasnije
Kompanija će, kako je saopšteno, nastojati da ostvari kontinuirani profitabilan rast koncentrišući se na četiri strateška prioriteta: podsticanje rasta, ubrzavanje digitalizacije, povećavanje agilnosti i finansiranje rasta.
– Izgradićemo našu budućnost na čvrstoj osnovi, koja će nam omogućiti da do 2020. godine i nakon toga, ostvarimo ambicije, odnosno da stvorimo profitabilniji rast i postanemo više okrenuti kupcima, inovativniji, agilniji i potpuno digitalizovani u našim unutrašnjim procesima i aktivnostima direktnog poslovanja sa kupcima. Cilj nam je da promovišemo održivost u svim našim poslovnim aktivnostima, potvrdjujući svoju vodeću poziciju – rekao je Hans Van Bajlen, generalni direktor kompanije Henkel.
Tokom naredne četiri godine, Henkel će težiti ostvarivanju prosečnog organskog rasta prodaje izmedju 2 i 4 odsto sa još većim doprinosom tržišta u razvoju. Za korigovani prinos po prioritetnoj akciji računa na ukupnu godišnju stopu rasta od 7 do 9 odsto. Ova ambicija za prinos po akciji podrazumeva uticaj razvoja kursa i isključuje velike akvizicije, kao i otkup akcija. Pri tom, Henkel računa i na kontinuirana poboljšanja korigovane EBIT marže i povećanje iznosa raspoložive gotovine.
Podsticanje rasta na razvijenim tržištima, kao i tržištima u razvoju biće ključni strateški prioritet za Henkel. Kompanija će nastojati da stvori vrhunski odnos prema kupcima i potrošačima, kao i da još više ojača svoje vodeće brendove i tehnologije. Rast će se takodje zasnivati na kontinuiranom unapredjenju Henkelove sposobnosti da razvija izuzetne inovacije i usluge u cilju isticanja na izuzetno konkurentnim tržištima i promeni pristupa od „okrenutnosti ka proizvodima“ do „okrenutosti ka rešenjima“.
Strateški fokus za pokretanje rasta biće u korišćenju novih potencijalnih izvora rasta, poput ulaska na nova tržišta kako bi popunio praznine na razvijenim tržištima i tržištima u razvoju. Henkel će uvećati svoja ulaganja i povećati kapitalne troškove sa oko 2 milijarde evra u periodu od 2013. do 2016. godine, na do 3 milijarde evra od 2017. do 2020. godine.
Kroz digitalno poslovanje, Henkel namerava da poveća ponudu povezivanjem e-trgovine sa tradicionalnom maloprodajom, da razvije i uvede nove digitalne platforme i značajno proširi upotrebu digitalnih medija. Henkel će takodje iskoristiti prednosti industrije 4.0 kako bi poboljšao planiranje, nabavku materijala, proizvodnju i isporuku svojih proizvoda i rešenja. U cilju uspešne digitalizacije Henkel će proširiti svoje programe obuka zaposlenih i transformisati organizaciju, a biće osnovano i radno mesto Direktora digitalnih operacija, odgovornog za unakrsno poslovanje sektora.
Henkel je postavio jasne ciljeve za povećanje efikasnosti svojih resursa poput stvaranja veće vrednosti sa manje resursa. Angažovanjem svih zaposlenih u kompaniji na globalnom nivou da budu ambasadori održivosti u odnosu sa klijentima i potrošačima, poslovni partneri i društvo će biti pokretači liderstva održivosti kompanije Henkel.