Direkcija za urbnizam i izgradnju postaje Javno preduzeće

Postavljeno: 25.11.2016

Direkcija za urbanizam i izgradnju nakon reorganizacije, koja je u toku, postaje javno preduzeće. Baviće se urbanističkim planiranjem i projektovanjem, dok poslove oko gradjevinskog zemljišta preuzima Gradska uprava

Direkcija će za izvršene poslove od Grada dobijati novac, ali će usluge moći da ponudi i na tržištu.

U postupku reorganizacije devetoro radnika proglašeno je tehnološkim viškom

picsart_11-25-12-00-29Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje Kruševac naziv je koji će od 1. decembra nositi Direkcija za urbanizam i izgradnju, a osim naziva menja se delokrug rada te način finansiranja tog preduzeća.

To je predvidjeno Odlukom koju je nedavno usvojila Skupština Grada da bi osnivačka akta Direkcije bila uskladjena sa Zakonom o javnim preduzećima, a način finansiranja sa Izmenama i dopunama zakona o budžetskom sistemu.

– Sve lokalne samouprave su bile obavezne da usklade rad Direkcija, odnosno trebalo je naći rešenje da se više ne finansiraju iz budžeta Grada. Postojale su opcije likvidacije, pripajanja Gradskoj upravi i reorganizacije, za koju smo se mi odlučili – objašnjava načelnik Gradske uprave, Ivan Andjelić.

Direkcija će i ubuduće, kako je kazao, raditi prostornu i urbanističku dokumentaciju, nadzor nad izgradnjom i održavanjem investicija koje sprovodi Grad, izradu projektno tehničke dokumentacije za poslove koje finansira Grad, baviće se nadzorom javne rasvete te poslovima upravljanja opštinskim putevima i ulicama.

– Preduzeće više neće obavljati poslove vezane za gradjevinsko zemljište, uredjivanje gradjevinskog zemljišta, njegovo pribavljanje i otudjenje, poslove GIS-a, ni poslove realizacije Programa uredjivanja gradjevinskog zemljita. To će preuzeti Gradska uprava, dok će javno osvetljenje pripasti Javnom komunalnom preduzeću – precizirao je Andjelić.
Reorganizacija Direkcije podrazumeva i drugačije finansiranje.

– Za sve poslove koje će Direkcija obavljati Gradsko veće će utvrditi cenovnik i nakon izvršenog posla će Grad plaćati. Dikrekcija će, takodje, moći tržišno da funkcioniše, odnosno da obavlja poslove i za druge naručioce, naročitio poslove prostornog i urbanističkog planiranja – kazao je on.

U skladu sa pomenutom reorganizacijom Gradska uprava će, na osnovu internog konkursa, preuzeti deo radnika Direkcije. To će, dodao je Andjelić, biti uradjeno na osnovu novih sistematizacija koje se pripremaju kako u Direkciji tako i u Gradskoj upravi, a još uvek se ne zna koliko je to tačno radnika.

Ono što se zna je da je od 69 radnika, koliko ih je trenutno u Direkciji, njih devetoro proglašeno tehnološkim viškom.

– Oni dobijaju otpremnine i napuštaju Direkciju, a prilikom odredjivanja tehnološkog viška vodili smo se principom dobrovoljnosti – rekao je direktor Direkcije za urbanizam i izgradnju, Vojkan Tutulić.

Dodao je da je pred Direkcijom period uhodavanja te novi način poslovanja koji će značiti veću samostalnost u radu, veće obaveze ali i mogućnost da se stimulišu dobri radnici.

picsart_11-25-11-59-31

Ostale vesti

back-to-top