Peta generacija Svetionika znanja, kruševački tim se bavi turizmom
Postavljeno: 14.09.2021
Na „Svetionku znanja“ ove godine učestvuje 60 srednjoškolaca iz 15 gradova među kojima je Kruševac. Tim Kruševca ove godine čine četiri srednjoškolca, stručni i alumni mentor i lokalni koordinator, a pisaće projekat o temi turizam
„Svetionik znanja“ je tradicionalno takmičenje srednjoškolaca koje okuplja mlade iz 15 gradova Srbije s ciljem osmišljavanja kreativnih projekata za unapređenje lokalne zajednice. Mladi pišu projekte koji će direktno reagovati na probleme u lokalnoj zajednici na jednu od pet tema – ekologija, turizam, kultura, javno zdravlje i društveni aktivizam.
Peta generacija „Svetionika znanja“ startovala je početkom septembra trodnevnim seminarom u Valjevu, gde su timovi srednjoškolaca imali priliku da se upoznaju sa svojim vršnjacima, koordinatorima i mentorima kao i da steknu osnovna znanja o pisanju projekata i otpočnu rad na svojim idejama.
Na svečanoj ceremoniji otvaranja pete generacije projetka učesnicima se u ime Minstarstva omladine i sporta obratila Snežana Klašnja, koja je mladima dala vetar u leđa i dodatnu podršku za ostvarenje budućih projekata. Nakon seminara pred timovima je još mnogo posla. Ideje koje su osmislili za vreme događaja treba da pretoče u sprovodive projekte, dok će im mentori i koordinatori maksimalno pomoći da svoje ideje realizuju i da istraju u zamislima koje su zacrtali.
Rad na razvijanju ideja do kojih su timovi došli u saradnji sa stručnim mentorima trajaće dva meseca, i obuhvata svakonedeljne vebinare koji hronološki prate razvoj ideja svakog tima. Provere napretka se organizuju tri puta u toku programa dok se i sami timovi povezuju putem posebnog programa „partnerskih timova“ kako bi se podstakla kultura zajedništva i pomaganja. Finalni projekti biće predstavljeni na završnom događaju Svetonika znanja u novembru gde će timovi predstaviti svoje radove ispred stručnog žirija, koji će činiti predstavnici uspešnih kompanija koje posluju društveno odgovorno, humanitarnih fondacija, medija i organizacija koje imaju razvijene programe podsticaja omladinskog aktivizma i preduzetništva.
Bilo da njihova ideja odnese pobedu na Svetioniku znanja 5.0, ili ne, svi timovi će nakon završenog programa imati spremne projekte koje će moći da predstave kao lokalnu inicijativu mladih u svom mestu.
Projekat se sprovodi uz finansijsku podršku Ministarstva omladine i sporta, kompanije DM drogerie markt u Srbiji i Erste banke.