Visoke temperature nisu usporile radove na Koridoru, zaštita za zaposlene

Postavljeno: 17.08.2021

Radovi na Moravskom koridoru odvijaju se planiranom dinamikom uprkos veoma toplom vremenu, a deo od Pojata do Kruševca bi trebalo da bude završen za sedam, osam meseci, saopštili su Koridori Srbije. U kompaniji „Behtel – Enka“, koja izvodi radove, za KruševacGrad kažu da sprovode niz mera kako bi sačuvali zdravlje radnika koji na visokim temperaturama rade na otvorenom

Kompanija „Behtel – Enka“ na radovima na Moravskom koridoru trenutno zapošljava 2008 radnika, 1.197 je direktno zaposleno kod izvođača, dok je 811 angažovano kod podizvođača. Oko 75 odsto ukupnog broja radi na deonici od Pojata do Kruševca, a ostali su angažovani na delu od Adrana do Preljine. Od ukupnog broja njih oko 1.600 radi na otvorenom. U toj kompaniji napominju da se rad, kada su temeprature veoma visoke, organizuje tako da se određeni poslovi ne obavljaju tokom najtoplijih delova dana.

– Takođe, sprovode se konkretne mere za smanjenje toplotnog efekta, poput obezbeđivanja hladovine na gradilištima, u koje zaposleni mogu da sklone tokom pauze, te stalno snabdevanje pitkom vodom. Tu su, takođe, medicinski radnici koji mogu da pomognu, ukoliko treba. U prethodnom periodu, srećom i zahvaljujući merama koje je preduzela kompanija, samo su dve osobe prijavile manje glavobolje, a nije bilo izveštaja o toplotnom udaru – navodi „Behtel – Enka“ u odgovorima dostavljenim našoj redakciji.

Na delu budućeg autoputa od Pojata od Kruševca trenutno se radi na 60 – tak gradilišta, a najvidljiviji deo tekućih aktivnosti je poravnanje koje se odvija gotovo neprekidno na pomenutoj trasi. Postavljenje su prve od 42 grede nosača na budućem mostu preko Južne Morave kod Stalaća, čemu je prisustvovao direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.

– Radovi napreduju u skladu sa našim planovima i ja želim da pohvalim ‘Behtel – Enku’ i tim ljudi iz Koridora Srbije za jedan posvećen rad u ovim veoma teškim okolnostima. Mi danas na ovim izuzetno visokim temperaturama imamo opet 2.050 ljudi koji su angažovani na ovom projektu sa više od 850 jedinica mehanizacije – preneli su Koridori Srbije Antićevu izjavu.

On je dodao da očekuje da za sedam do osam Kruševac bude povezan autoputem sa ostatkom Srbije.

– Sektor 1 (Pojate – Kruševac) ćemo završiti sredinom godine. U ovom trenutku imamo 77 gradilišta, od kojih je 65 na ovom sektoru, a 12 na deonici od Kraljeva prema Čačku – kazao je Antić.

Napomenuo je da je postavljanje prvih nosača mosta veoma važno za projekat podsetivši da je na trasi budućeg autoputa potrebno izgraditi 63 mosta.

– Tehnologija njihove izgradnje je takva da kompanija ‘Behtel’ za Sektor 1 kod Ćićevca, na četvrtom kilometru, proizvodi nosače i oni se transportuju duž trase puta i velikim kranovima se postavljaju na mostovske konstrukcije. Ti nosači su dugački od 27 do 35 metara, a konkretno ovaj, čijem smo postavljanju danas prisustvovali, težak je oko 150 tona – objasnio je on.

Dodao je da će izvođač moći da postavi tri nosača dnevno, što znači da bi svi nosači na mostu preko Južne Morave trebalo da budu postavljeni za oko dve nedelje.

Nakon toga, ovaj kran se seli s Južne Morave na prvi sledeći most koji se nalazi na 9,9 kilometara, na Zapadnoj Moravi i nastavlja tako duž cele trase – rekao je Antić.

J.B.
Foto: Koridori Srbije, „Behtel – Enka“

Ostale vesti

back-to-top