Projekat „Moj poslanik“ – kako do bolje komunikacije građana i poslanika u narednom periodu

Postavljeno: 10.08.2021

Dosadašnji rezultati projekta „Moj poslanik“ i aktivnosti planirane u narednom periodu, bile su tema sastanka projektnog tima iz organizacija ProAktiv iz Niša i Edukativni centar iz Kruševca sa medijima u našem gradu. Reč je o projektu koji ima za cilj da unapredi komunikaciju između građana i narodnih poslanika jer je to, kako kažu u projektnom timu, važno za unapređenje života u lokalnim zajednicama i za njihov demokratski razvoj

Projekat „Moj poslanik“ niški ProAktiv sprovodi već nekoliko godina na području južne i istočne Srbije, a od prošle godine je svoje aktivnosti proširio i na područje Rasinskog okruga uz pomoć Edukativnog centra kao svoje partnerske organizacije. Njime je obuhvaćeno 44-voro poslanika sa područja Rasinskog, Raškog, Nišavskog i Pčinjskog okruga, te Zaječara, Bora i Negotina u istočnom delu Srbije.

Rad sa poslanicima, ali i građanima u našem okrugu počeo je prošle godine nakon konstituisanja republičkog parlamenta. O tome šta je tokom prethodne godine postignuto, šta se planira i kakvi su modeli komunikacije građana i poslanika do sada primenjeni, novinarima su govorili Dragan Miljković, koordinator projekta iz niške nevladine organizacije „ProAktiv“ i Ana Tomić iz kruševačkog Edukativnog centra.

Po rečima Dragana Miljkovića, projektni tim je u prethodnom periodu ostvario direktne kontakte sa narodnim poslanicima, a imao je i više aktivnosti na razvijanju kanala komunikacije građana sa svojim izabranim predstavnicima, kao i na ohrabrivanju građana da im se obraćaju i traže da ih poslanici zastupaju u skupštinskim odborima i kroz instituciju poslaničkih pitanja.

Na pitanje KruševacGrada o tome koliko su narodni poslanici tokom projekta pokazali spremnost na saradnju, Miljković je rekao:

– U samom početku komunikacije prepoznajemo neku rezervu kod narodnih poslanika iz raznoraznih razloga i to je činjenica koju želim sa vama da podelim. Međutim, nakon prvog i kasnijih razgovora, ta komunikacija postaje spontanija i učestalija. Imamo u Nišu slučaj sa narodnom poslanicom Jelenom Žarić Kovačević, gde imamo svakonedeljni kontakt sa njom, razmenjujemo sa njom stavove i predloge, čak ona nama ukazuje na neke probleme, najavljuje događaje i inicijative. Sa još nekolicinom poslanika takođe imamo dobar kontakt, izdvojio bih Miliju Miletića iz Svrljiga, koji ima prijateljski odnos i on nam se najiskrenije obraća.

Miljković ipak nije želeo da iznosi brojke kada smo ga upitali koliko se poslanika obuhvaćenih projektom odaziva na pitanja građana.

– Zaista postoji broj poslanika sa kojima nije ostvarena saradnja. Mi ćemo istrajati na tome i iznova pokušavati da dođemo do njih jer je to naš cilj i naša obaveza pred građanima.

Miljković je takođe najavio i istraživanje koje će projektni tim sprovesti u cilju traganja za novim modalitetima komunikacije građana sa poslanicima. Rekao je da će u tom istraživanju biti konsultovani i mediji.

– Mi krećemo uskoro sa jednim istraživanjem na ozbiljnom uzorku u sva četiri regiona, gde ćemo pitati i građane i narodne poslanike a i predstavnike medija, kako je još moguće ovu komunikaciju razviti i unaprediti. Rezultate ovog istraživanja ćemo analizirati, publikovati i naravno predstaviti medijima – rekao je on.

Ocenio je i da su mediji nezaobilazni faktor u komunikaciji između nadležnih u samoupravi i građana, a ovu činjenicu je ilustrovala Ana Tomić iz kruševačkog Edukativnog centra podatkom da su nakon teksta o projektu na našem portalu i u novinama GRAD pre nekoliko meseci, građani pokazali više inicijative i spremnosti da svojim poslanicima postave pitanja važna za njihov svakodnevni život.

Ana je podsetila i da je zbog pandemije plan komunikacije sa građanima morao da pretrpi izmene, da se odvijao kroz podelu lifleta, ali i da je tokom projekta razvijena interaktivna inteernet stranica mojposlanik.rs na kojoj posetioci mogu direktno da se obrate poslaniku iz njihove sredine. Cilj svih tih aktivnosti, naglasila je ona, bio je da se ohrabre građani da postavljaju pitanja.

– Znali smo, iz prethodnih iskustava, da građani na neki način osećaju podozrivost kada treba da ostave svoje podatke i postave pitanje. Na to su bile usmere aktivnosti, da se građanima objasni da je legitimno i zaista u redu da postave pitanje ako smatraju da je to nešto što je u ingerenciji narodnih poslanika i što treba da se iznese na Narodnoj skupštini kao poslaničko pitanje ili na nekom skupštinskom odboru.

Ana Tomić napominje da očekuje da će i druga strana biti otvorenija u ovoj, nego što je bila u prošloj godini.

– Što se tiče komunikacije sa izbaranim poslanicima ovaj projekat je prethodne godine imao uvodni period gde smo čekali konstituisanje Narodne skupštine. Ta inicijalna komunikacija nakon potvrđivanja mandata je ostvarena i bila je dobra, ali nedovoljna. U ovih godinu dana želeli bismo da ta komunikacija bude na jednom višem nivou i zato ćemo se truditi da bude tako – rekla je Ana Tomić, dodajući da će projektni tim raditi i na tome da poslanici sa više poverenja komuniciraju i sa udruženjima građana i organizacijama civilnog društva, jer i nih čine građani i građanke, te da u tom kontekstu pozivaju poslanike, organizuju neformalne događaje sa njima i na druge načine pokušavaju da ostvare što bolji kontakt.

– Sve to je u interesu građana i demokratskog razvoja zajednice – zaključuje Ana Tomić.

Projekat „Moj poslanik“ trajaće do aprila 2022. godine, a realizuje se uz finansijsku podršku National Endowment for Democracy (NED).

Lazar Simonović

Ostale vesti

back-to-top