Primenom Zakona o opštem upravnom postupku gradjani štede 6 miliona sati

Postavljeno: 28.11.2016

Predstavnici lokalnih samouprava iz Rasinskog, Raškog i Topličkog okruga, te brojnih institucija prisustvovali su danas sastanku u Kruševcu na kome su sa predstavnicima Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave razgovarali o punoj primeni novog Zakona o opštem upravnom, koja treba da počne 1. juna naredne godine

picsart_11-28-04-32-19Pomoćnik ministra za razvoj dobre uprave u Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Dražen Maravić kazao je da se u izmene tog Zakona krenulo kako bi se omogućilo gradjanima da brže, jednostavnije, jeftinije i sa manje utrošenog vremena obave poslove koje imaju sa upravom, a da je cilj da uvodnjenjem elektronske uprave zaposleni u jedinicama lokalne samouprave i državnim oragnima budu rasterećeni šalterskih poslova.

Podsetio je da odredba tog Zakona o razmeni podataka iz službenih evidencija kao obaveza samih organa stupila na snagu u avgustu, što u praksi znači da gradjani više ne moraju da idu od šaltera do šaltera sakupljaći razna dokumenta, već to čini odredjeni državni organ, te da se do sada pokazalo da se ta odredba primenjuje dobro i u velikom broju slučajeva.

– Ponekad ima dilema da li nešto potpada pod tu odredbu, može doći do zastoja dok se obave konsultacije sa nadležnim službama, treba imati u vidu da ima više od 180 zakona koji uredjuju isto toliko posebnih upravnih postupaka, a ovo je jedan opšti zakon koji treba primenuti u 180 posebnih procedura i normalno je da negde može doći do greške – rekao je Maravić.

Problemi, dodao je, mogu nastati i zbog kapaciteta institucija, koje imaju velike baze podataka, da ih lako učine dostupnim.

– Na primer Zakon nije propisao konkretno na koji način organi treba da razmene podatke koje o gradjanima imaju u svojim evidencijama, a najlogičnije je da to bude elektronski. Tu leži izazov da se stvore preduslovi da to bude brzo ali i bezbedno, jer razmenjujemo podatke o gradjanima, moraju da budu zaštićeni – objasnio je on.

U okviru priprema za punu primenu Zakona, dodao je, radi se na stvaranju uslova za elektronsku razmenu podataka iz službenih evidencija, odnosno na povezivanju centralnih državnih organa, onih koji imaju najveće baze podataka o gradjanima sa svim drugim organima koji vode odredjene postupke i kod kojih gradjani dolaze.

– Tu se radi o uštedi od 6 do 7 miliona radnih sati gradjana godišnje, to je vreme koje su do sada provodili šetajući od šaltera do šaltera prikupljajući dokumenta koja sadrže odredjene podatke.

picsart_11-28-04-40-42

Najvidljivija novina Zakona će, kako je kazao, biti jednistveno upravno mesto, što je koncept koji je sada prvi put predvidjen ovim zakonom, a već je primenjen kroz servis „Bebo, dobrodošla na svet“.

– Njime smo omogućili da roditelji u porodilištima mogu da završe na jednom mestu za 15 minuta čitav niz postupaka vezanih za radjane bebe, smanjili smo utrošak vremena gradjana sa 7 radnih sati na 15 minuta, ta procedura je zaživela u najvećem broju porodilišta. To je primer kako će se raditi, poći će se od neke životne situacije, pogledaće se posebni postupci koji treba da se vode, do sada su ih vodili organi zasebno, a ubuduće će na jednom mestu moći sve da obave i ukoliko može da sve bude elektronski – objasnio je Maravić.

Načelnik Gradske uprave Kruševac, Ivan Andjelić, kazao je da je povodom primene pomenute odredbe Zakona u Kruševcu u prethodnom periodu organizovano više sastanaka sa imaocima javnih ovlašćenja, da se sa primenom krenulo te da za sada nema ozbiljnijih prepreka.

– One su se javljale u početku kada je trebalo uskladiti način komunikacije sa imaocima javnih ovlašćenja. Rasinski upravni okrug je organizovao niz sastanaka o tome i svako je od imalaca javnih ovlašćenja na svom sjatu postavio uputstvo kako se dolazi do odredjenih podataka iz evidencije tog oragana – precizirao je Andjelić.

Konsultativni sastanak u Kruševcu organizovan je uz podršku Vlade Ujedinjenog Kraljevstva, kroz projekat „Ka dobroj upravi usmerenoj ka gradjanima“ koji se finansira iz Fonda za dobru upravu.

Ostale vesti

back-to-top