Prijave pacijenata uglavnom anonimne
Postavljeno: 29.09.2017
Zakon o pravima pacijenata, kako objašnjava Jelena Ivanović, savetnica za zaštitu prava pacijenata Grada Kruševca, ima za cilj uspostavljanje partnerskog odnosa između zdravstvenih ustanova i pacijenata (što između ostalog podrazumeva i uzajamno poverenje i poštovanje) i njegovom doslednom primenom omogućila bi se i veća dostupnost zdravstvenih usluga
Prema njenim rečima, poverenje građana u zaštitnika prava pacijenata evidentno raste, pa je tako, u odnosu na 2014. godinu kada je ova usluga zaživela u Kruševcu, na godišnjem nivou utrostručen broj obraćanja onih koji smatraju da im je uskraćeno pravo na adekvatno lečenje ili im je kao pacijentima povređeno dostojanstvo.
U 2014.godini pomoć je zatražilo oko 250 građana, u narednoj duplo više, prošle oko 600. Zaključno sa avgustom 2017. registrovano je oko 500 obraćanja, što znači da će ih, ukoliko se takva dinamika nastavi, do kraja godine biti oko 750.
–Iako ovi podaci potvrđuju da građani sve više prepoznaju ulogu savetnika u zaštiti njihovih prava, zbog straha da će se, kako kažu, zameriti sa lekarom i imati problema u daljem lečenju, većina njih nije spremna da podnese i zvanični prigovor- kaže zaštitnica, dodajući da su tokom prošle godine podneta 23 pisana prigovora, do avgusta ove 17, te su svi ti prigovori bili osnovani.
Na području Grada Kruševca, navodi zaštinica, dominatne su primedbe na neljubaznost medicinskog osoblja (gde svađe i rasprave sa pacijentima dovode do toga da on na kraju ostaje uskraćen za informaciju),zatim na način lečenja i predugo čekanje na pregled, a žalbe su u najvećoj meri usmerene na sekundrani nivo zdravstvene zaštite, potom na Dom zdravlja, u manjoj meri i na privatnu praksu, dok primedbi do sada nije bilo jedino na rad ovdašnjih apoteka.