+381 64 812 51 81
Naslovna » Projekti » Projekti 2017 » Pod lupom – kršenje prava pacijenata i zdravstvenih osiguranika » Prava osiguranih lica – dosta nedoumica u praksi

Prava osiguranih lica – dosta nedoumica u praksi

Za prvih šest meseci ove godine zaštitniku prava osiguranih lica obratilo se preko 200 građana, dok je do avgusta ove godine pomoć savetnika za prava pacijenata zatražilo oko 500 lica

 Pacijenti smatraju da se često ne poštuje zakon koji bi trebalo da štiti njihova prava, a pored loših postupanja u smislu nepoštovanja ličnosti, žale se i na lošu zdravstvenu uslugu, te na preduga čekanja  na specijalističke  preglede  i dijagnostičke procedure

Veliki  broj građana nije upoznat sa zakonima koji bi trebalo da ih štite i kao pacijente i kao osiguranike. S druge strane, oni koji svoja prava znaju,  uglavnom nisu spremni da podnesu zvaničnu prijavu protiv zdravstvene ustanove ili pojedinca čijim im je (ne)delovanjem to pravo narušeno. Najčešći razlog je strah da će nakon toga imati problema u daljem lečenju pa su i prijave građana  uglavnom anonimne.

Naime, u ranijim razgovorima sa savetnikom za prava pacijenata saznali smo da je broj obraćanja građana u odnosu na pre tri godine utrostručen, da ih je u prvih osam meseci ove godine bilo oko 500, ali i da je podneto samo 17 pisanih prigovora,  što je i uslov za pokretanje zvaničnih postupaka protiv onih koji krše prava pacijenata.

Građani se, kako je tada navela savetnica Jelena Ivanović, najviše žale na neljubaznost medicinskog osoblja (gde svađe i rasprave sa pacijentom dovode do toga da on na kraju ostaje uskraćen za informaciju), zatim na način lečenja i predugo čekanje na pregled, a žalbe su u najvećoj meri usmerene na sekundarni nivo zdravstvene zaštite, potom na Dom zdravlja, u manjoj meri i na privatnu praksu.

Tekst je deo projekta „POD LUPOM – kršenje prava pacijenata i zdravstvenih osiguranika“, koji Novine GRAD realizuju uz podršku Ministarstva kulture i javnog informisanja Republike Srbije.

 

 

Za prvih šest meseci ove godine zaštitniku prava osiguranih lica obratilo se preko 200 građana, dok je do avgusta ove godine pomoć savetnika za prava pacijenata zatražilo oko 500 lica  Pacijenti smatraju da se često ne poštuje zakon koji bi trebalo da štiti njihova prava, a pored loših postupanja u smislu nepoštovanja ličnosti, žale se i na lošu zdravstvenu uslugu, te na preduga čekanja  na specijalističke  preglede  i dijagnostičke procedure Veliki  broj građana nije upoznat sa zakonima koji bi trebalo da ih štite i kao pacijente i kao osiguranike. S druge strane, oni koji svoja prava znaju,  uglavnom nisu spremni…

Review Overview

Rejting korisnika Budite prvi !
x

Proveri i

FUDBALSKI VIKEND: Pobeda Napretka, poraz Trajala

Fudbaleri Napretka zabeležili trijumf protiv Čukaričkog sa 3:1, dok je Trajal istim rezulatatom poražen u Beogradu od Grafičara. Novi poraz ...

Sport kroz vesti: Mišković protiv svojih

Večeras (subota) u 19 sati KK Napredak Junior dočekuje Klik iz Arilja, koje je vodio prvi stručnjak Kruševljana Mišković U ...

Približavanje stavova o regionalizaciji prečišćavanja otpadnih voda u Rasinskom okrugu

Da će JKP Vodovod Kruševac preuzeti obavezu održavanja postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda Brusa i Blaca, najizglednija je opcija za ...

Bin komerc: „Uskoro rešenje za  neprijatne mirise, nema zagađenja vazduha“

Problem neprijatnih mirisa koji dolazi iz proizvodnje ksantata u preduzeću „Bin komerc“, a koji su tokom prethodnih nedelja uznemirili građane, ...

Štab od „Bin komerca“ traži Izveštaj o postrojenju za redukciju neprijatnih mirisa

Gradski Štab za vanredne situacije zatražio je od preduzeća „Bin komerc“, koje posluje u delu nekadašnje HI „Župa“ da do ...