+381 64 812 51 81
Naslovna » Projekti » Projekti 2017 » Pod lupom – kršenje prava pacijenata i zdravstvenih osiguranika » Prava osiguranih lica – dosta nedoumica u praksi

Prava osiguranih lica – dosta nedoumica u praksi

Za prvih šest meseci ove godine zaštitniku prava osiguranih lica obratilo se preko 200 građana, dok je do avgusta ove godine pomoć savetnika za prava pacijenata zatražilo oko 500 lica

 Pacijenti smatraju da se često ne poštuje zakon koji bi trebalo da štiti njihova prava, a pored loših postupanja u smislu nepoštovanja ličnosti, žale se i na lošu zdravstvenu uslugu, te na preduga čekanja  na specijalističke  preglede  i dijagnostičke procedure

Veliki  broj građana nije upoznat sa zakonima koji bi trebalo da ih štite i kao pacijente i kao osiguranike. S druge strane, oni koji svoja prava znaju,  uglavnom nisu spremni da podnesu zvaničnu prijavu protiv zdravstvene ustanove ili pojedinca čijim im je (ne)delovanjem to pravo narušeno. Najčešći razlog je strah da će nakon toga imati problema u daljem lečenju pa su i prijave građana  uglavnom anonimne.

Naime, u ranijim razgovorima sa savetnikom za prava pacijenata saznali smo da je broj obraćanja građana u odnosu na pre tri godine utrostručen, da ih je u prvih osam meseci ove godine bilo oko 500, ali i da je podneto samo 17 pisanih prigovora,  što je i uslov za pokretanje zvaničnih postupaka protiv onih koji krše prava pacijenata.

Građani se, kako je tada navela savetnica Jelena Ivanović, najviše žale na neljubaznost medicinskog osoblja (gde svađe i rasprave sa pacijentom dovode do toga da on na kraju ostaje uskraćen za informaciju), zatim na način lečenja i predugo čekanje na pregled, a žalbe su u najvećoj meri usmerene na sekundarni nivo zdravstvene zaštite, potom na Dom zdravlja, u manjoj meri i na privatnu praksu.

Tekst je deo projekta „POD LUPOM – kršenje prava pacijenata i zdravstvenih osiguranika“, koji Novine GRAD realizuju uz podršku Ministarstva kulture i javnog informisanja Republike Srbije.

 

 

Za prvih šest meseci ove godine zaštitniku prava osiguranih lica obratilo se preko 200 građana, dok je do avgusta ove godine pomoć savetnika za prava pacijenata zatražilo oko 500 lica  Pacijenti smatraju da se često ne poštuje zakon koji bi trebalo da štiti njihova prava, a pored loših postupanja u smislu nepoštovanja ličnosti, žale se i na lošu zdravstvenu uslugu, te na preduga čekanja  na specijalističke  preglede  i dijagnostičke procedure Veliki  broj građana nije upoznat sa zakonima koji bi trebalo da ih štite i kao pacijente i kao osiguranike. S druge strane, oni koji svoja prava znaju,  uglavnom nisu spremni…

Review Overview

Rejting korisnika Budite prvi !
x

Proveri i

U Vidovdanskoj akciji dobrovoljnog davalaštva prikupljeno 177 boca krvi

Tradicionalna akcija dobrovoljnog davanja krvi koju kruševačka organizacija Crvenog krsta u saradnji sa Zavodom za transfuziju iz Niša, a pod ...

Otvorena manifestacija “Savremena srpska folkloristika”

U okviru manifestacije “Vidovdan 2019” danas je u kruševačkoj Narodnoj biblioteci  otvorena Međunarodna naučna konferencija “Savremena srpska folkloristika 7”. Naučni ...

Vidovdanska nagrada Trajal korporaciji

Vidovdansku nagradu, najznačajnije priznanje koje Kruševac dodeljuje povodom Dana Grada – Vidovdana ove godine će dobiti „Trajal korporacija“. Odluku o ...

Lokalna Skupština usvojila više odluka o javno – privatnom partnerstvu

Odbornici Skupštine Grada danas su, osim odluka o rebalansu i završnom računu budžeta, vidovdanskim priznanjima, komunalnim taksama i mesnim zajednicama, ...

Usvojen rebalans budžeta „težak“ 3,653 milijarde dinara

Na 22. sednici gradske Skupštine odbornici su usvojili predlog rebalansa ovogodišnjeg budžeta grada do koga je, kako je objasnila gradonačelnica ...