+381 64 812 51 81
Naslovna » Projekti » Projekti 2017 » Pod lupom – kršenje prava pacijenata i zdravstvenih osiguranika » Prava osiguranih lica – dosta nedoumica u praksi

Prava osiguranih lica – dosta nedoumica u praksi

Za prvih šest meseci ove godine zaštitniku prava osiguranih lica obratilo se preko 200 građana, dok je do avgusta ove godine pomoć savetnika za prava pacijenata zatražilo oko 500 lica

 Pacijenti smatraju da se često ne poštuje zakon koji bi trebalo da štiti njihova prava, a pored loših postupanja u smislu nepoštovanja ličnosti, žale se i na lošu zdravstvenu uslugu, te na preduga čekanja  na specijalističke  preglede  i dijagnostičke procedure

Veliki  broj građana nije upoznat sa zakonima koji bi trebalo da ih štite i kao pacijente i kao osiguranike. S druge strane, oni koji svoja prava znaju,  uglavnom nisu spremni da podnesu zvaničnu prijavu protiv zdravstvene ustanove ili pojedinca čijim im je (ne)delovanjem to pravo narušeno. Najčešći razlog je strah da će nakon toga imati problema u daljem lečenju pa su i prijave građana  uglavnom anonimne.

Naime, u ranijim razgovorima sa savetnikom za prava pacijenata saznali smo da je broj obraćanja građana u odnosu na pre tri godine utrostručen, da ih je u prvih osam meseci ove godine bilo oko 500, ali i da je podneto samo 17 pisanih prigovora,  što je i uslov za pokretanje zvaničnih postupaka protiv onih koji krše prava pacijenata.

Građani se, kako je tada navela savetnica Jelena Ivanović, najviše žale na neljubaznost medicinskog osoblja (gde svađe i rasprave sa pacijentom dovode do toga da on na kraju ostaje uskraćen za informaciju), zatim na način lečenja i predugo čekanje na pregled, a žalbe su u najvećoj meri usmerene na sekundarni nivo zdravstvene zaštite, potom na Dom zdravlja, u manjoj meri i na privatnu praksu.

Tekst je deo projekta „POD LUPOM – kršenje prava pacijenata i zdravstvenih osiguranika“, koji Novine GRAD realizuju uz podršku Ministarstva kulture i javnog informisanja Republike Srbije.

 

 

Za prvih šest meseci ove godine zaštitniku prava osiguranih lica obratilo se preko 200 građana, dok je do avgusta ove godine pomoć savetnika za prava pacijenata zatražilo oko 500 lica  Pacijenti smatraju da se često ne poštuje zakon koji bi trebalo da štiti njihova prava, a pored loših postupanja u smislu nepoštovanja ličnosti, žale se i na lošu zdravstvenu uslugu, te na preduga čekanja  na specijalističke  preglede  i dijagnostičke procedure Veliki  broj građana nije upoznat sa zakonima koji bi trebalo da ih štite i kao pacijente i kao osiguranike. S druge strane, oni koji svoja prava znaju,  uglavnom nisu spremni…

Review Overview

Rejting korisnika Budite prvi !
x

Proveri i

U Kruševcu prvi smrtni ishod, broj obolelih od korone nedostupan

Kruševljanin srednjih godina, kod koga je bio potvrđen korona virus, preminuo je 31. marta u popodnevnim satima. On je, prema ...

Zbog bezbednosti radnika, Henkel zatvara fabriku u Kruševcu na dve nedelje

Kompanija “Henkel Srbija“ saopštila je da od danas da će na dve nedelje zatvoriti svoje proizvodne pogone u Kruševcu– Henkel ...

Korisnicima Telekoma stigao uznemirujući SMS o virusu COVID 19

„Situacija je dramatična. Približavamo se scenariju iz Italije i Španije. Molimo vas da ostanete kod kuće. Krizni štab za suzbijanje ...

Vlada centralizovala informacije o situaciji u vezi sa širenjem virusa COVID 19

Zaključkom koji je donela 28. marta a koji je danas obelodanjen, Vlada republike Srbije odlučila je da je, u uslovima ...

Dramatično upozorenje dr Stevanovića

U Srbiji je u prethodna 24 sata još 7 osoba preminulo od posledica novog korona virusa, a registrovano je 115 ...