Pitali smo za vas: Kako da “preselite” svoj zdravstveni karton
Postavljeno: 12.11.2020
Dom zdravlja u kome se vodi zdravstveni karton pacijenta dužan da ga službenim putem dostavi zdravstvenoj ustanovi u kojoj pacijent želi da se leči. To smo saznali u kruševačkom Dom zdravlja, nakon što se naša čitateljka javila navodeći da ima problem sa preseljenjem kartona
Čitateljka je navela da nakon što se u Kruševac preselila iz drugog grada, nije uspela da preseli svoj zdravstveni karton. Ne može da ide na redovne preglede jer, kako su joj kazali u kruševačkom Domu zdravlja, nema karton ovde.
U ovdašnjem Domu zdravlja objašnjavaju da pacijent koji želi da preseli svoj karton treba da se obrati ambulanti u kojoj se do tada lečio, te da zatraži da mu se karton pošalje u zdravstvenu stanicu u kojoj namerava ubuduće da se leči.
– To znači da je dom zdravlja u kome se vodi zdravstveni karton pacijenta dužan da službenim putem dostavi zdravstveni karton onom domu zdravlja u koji ga pacijent prenosi. Pacijent treba da ostavi podatke sa tačnom adresom ustanove u kojoj želi da nastavi sa lečenjem – kažu u Domu zdravlja.
Napominju da su zdravstvene ustanove dužne da čuvaju medicinsku dokumentaciju pacijenta , da u skladu sa zakonom podaci iz te dokumenatcije spadaju u podatke o ličnosti i predstavljaju tajne podatke, te da se iz tog razloga karton nikome ne daje na ruke na ruke.
Dom zdravlja prilikom dostavljanja kartona drugom domu zdravlja dužan je da obezbedi da karton na novu adresu stigne bezbedno, a primalac kartona da preduzme sve potrebne mere kako bi se karton zaštitio i sačuvao. U suprotnom, ustanove mogu prekršajno da odgovaraju.
Onda kada karton stigne u zdravstvenu stanicu, pacijent treba da se izjasni kod kog lekara želi da se leči. Do tada, pravo na zdravstvenu zaštitu ima samo u slučaju hitnih stanja, ali nema pravo na redovne preglede. Pacijenti bez kartona ne dobijaju ni pozive na skrining preglede.
D.P.