+381 64 812 51 81
Naslovna » Društvo » Na banke i osiguravajuće kuće u prošloj godini 714 pritužbi

Na banke i osiguravajuće kuće u prošloj godini 714 pritužbi

Građani Srbije poslali su u prva tri meseca ove godine 714 pritužbi i preuranjenih pritužbi na rad banaka,osiguravajućih kuća i drugih finansijskih institucija Narodnoj banci Srbije, a najviše su se žalili na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja preko interneta, provizije, prijavljeno kašnjenje u otplati

Broj prigovora, uključujući i one koji su preuranjeni, u prva tri meseca 2016. veći je za 49,1 odsto nego u istom periodu 2015.

NBS, međutim, ukazuje i na veliki udeo preuranjenih pritužbi, 27 odsto, što ukazuje, kako ističu, da mnogi i dalje ne znaju da se po pravilu najpre moraju obratiti instituciji s kojom imaju problem, a tek ako sporni odnos ne reše, mogu da se žale centralnoj banci.

Naveći broj pritužbi građana upućen je bankama, budući da s tim sektorom najviše i imaju posla. Prema podacima NBS, bankarskom sektoru je namenjeno 424 pritužbi i preuranjenih pritužbi, dok je 289 bilo namenjeno osiguravajućim društvima, a jedan lizing kući.

Najčešće pritužbe – zloupotreba platnih kartica, plaćanje putem interneta, naknade banaka, obračuna zatezne kamate.

Kako je navedeno u izveštaju Centra za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga NBS, pritužbe na banke mahom su se odnosile na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja putem interneta, osnov i visinu prijavljene docnje Kreditnom birou, vrstu i visinu naknada banaka, visinu i način obračuna zatezne kamate u slučaju docnje, zatim nedovoljno obaveštavanje u predugovornoj fazi o uslovima kredita…

Kada je reč o osiguravajućim kućama, Centru NBS je pristiglo, od 1. januara do 31. marta 2016. 263 prigovora na njihov rad, što je četiri puta više u odnosu na isti period 2015.

Nagli porast broja prigovora posledica je, smatra NBS, novog Zakona o osiguranju koji je u primeni od juna 2015. a kojim su, kako je navedeno, unapređeni mehanizmi zaštite prava i interesa osiguranika, korisnika osiguranja i trećih oštećenih lica.

Najveći broj prigovora u ovoj oblasti odnosio se na autoodgovornost (30,4%), nezgodu (29,3%), osiguranje imovine (8,4%) i osiguranje života (7,2%).

Građani su se u prvom kvartalu najčešće žalili na visinu i osnov ponuđene naknade štete kod osiguranja od autoodgovornosti, nepriznavanje osnova za naknadu štete ili neslaganje sa procentima podeljene odgovornosti. Zatim, žalili su se i na procenat utvrđenog invaliditeta po osiguranju od posledica nezgode, probleme u ostvarivanju prava po osnovu polise osiguranja imovine.

Centar je u periodu od 1. januara do 31. martaprimio jednu pritužbu s prigovorom na rad davalaca finansijskog lizinga.

U navedenom periodu Centar je primio i 193 preuranjenih pritužbi koje su građani slali NBS bez prethodnog obraćanja instituciji na čiji rad su imali primedbe, što je 11 odsto više nego u istom periodu prethodne godine.

Najveći broj preuranjenih pritužbi odnosio se na rad banaka 86,5 odsto, a od toga na kredite 58,1 odsto, tekuće račune 14,4 odsto i platne kartice 10,2 odsto.

U navedenom periodu bilo je i 80 predloga za posredovanje, od čega je 26 prihvaćeno od strane finansijskih institucija, a 54 je odbijeno.

U prvom kvartalu je zakazano i održano 27 postupka posredovanja, što je za 2,25 puta više u odnosu na isti period prošle godine.

Od ukupnog broja medijacija, postupak je okončan u 21 slučaju, pri čemu je u 38,1 odsto okončanih postupaka postignut sporazum između institucije i korisnika.

Najveći broj posredovanja u navedenom periodu odnosio se na sporne odnose u vezi s korišćenjem kredita (22%), autoodgovornost (15%) i platni promet (11%).

Građani Srbije poslali su u prva tri meseca ove godine 714 pritužbi i preuranjenih pritužbi na rad banaka,osiguravajućih kuća i drugih finansijskih institucija Narodnoj banci Srbije, a najviše su se žalili na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja preko interneta, provizije, prijavljeno kašnjenje u otplati Broj prigovora, uključujući i one koji su preuranjeni, u prva tri meseca 2016. veći je za 49,1 odsto nego u istom periodu 2015. NBS, međutim, ukazuje i na veliki udeo preuranjenih pritužbi, 27 odsto, što ukazuje, kako ističu, da mnogi i dalje ne znaju da se po pravilu najpre moraju obratiti instituciji s…

Review Overview

Rejting korisnika Budite prvi !
x

Proveri i

Prijavi se za pomoć pri izboru škole ili posla!

Kruševački Edukativni centar u okviru projekta “Znanjem do posla”, zbog situacije sa korona virusom, individualno karijerno vođenje i savetovanje organizuje ...

Počelo korona testiranje na lični zahtev

Kruševački Zavod za javno zdravlje od prošle nedelje vrši testiranje na prisustvo korona virusa na lični zahtev građana sa područja ...

Obeležili Dan škole aktivnostima na https://osdm.edu.rs

Iako su okolnosti specifične, nastava se odvija onlajn, u Osnovnoj školi “Dragomir Marković” ni ove godine nije izostalo obeležavanje Dana ...

Uoči skraćenog prvenstva Superlige: U klubu nagađaju da će Marko Mišković ostati u Napretku

Fudbaleri kruševačkog Napretka u atmosferi koja dolikuje superligašu, treniraju u teretani i na pomoćnom terenu, rasterećeni brige oko opstanka u ...

GG “Za bolji život bez brige za sigurno sutra“ nastavlja prikupljanje potpisa

Grupa građana “Za bolji život bez brige za sigurno sutra” do sada ima overenih 250 potpisa podrške građana za izlazak ...