Moravski koridor godinama prioritet, gradnja ne počinje
Postavljeno: 27.07.2016
U resornom ministarstvu navode da je potrebno promeniti prostorni plan, čemu prethodni izrada hidrološke studije, što je u toku. Takođe, izvor finansiranja izgradnje nije definisan. Prema podacima iz Gradske uprave 2018. godine bi trebalo da počne gradnja
Tokom protekle četiri godine predstavnici lokalnih i državnih institucija više puta su najavljivali početak gradnje Moravskog koridora, odnosno autoputa Pojate – Preljina, ali izgradnja ni do danas nije počela.
U eskpozeu Dragija Nestorovića, gradonačelnika Kruševca, kojim se on obratio građanima nakon nedavnog reizbora navedeno je da „izgradnjom saobraćajnice Pojate – Preljina grad dobija direktan izlazak na autoput, kojim se povezuju centralni delovi Srbije sa dva najvažnija putna pravca, koridorima 10 i 11“.
Detalji o rokovima nisu navedeni. I njegov prethodnik, Bratislav Gašić, je u svom ekspozeu u junu 2012. godine autoput Pojate – Požega označio ka „jedan od prioriteta na kojima će se raditi“.
U Gradskoj upravi Kruševac za list GRAD je rečeno da se, prema podacima kojima raspolaže lokalna samouprava, završetak projekta očekuje 2017. godine, a početak radova planira za 2018. godinu.
U Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture, navode da je radi nastavka realizacije tog projekta potrebno uraditi hidrološku studiju, kako bi Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine, Republička direkcija za vode, izdala vodne uslove i vodnu saglasnost za celu trasu.
– Takođe, na osnovu toga će biti potrebno izmeniti prostorni plan, verovatno na celoj trasi, ali svakako i usled izlaska deonice Kruševac – Adrani iz granica trase planiranog koridora – navedeno je u dogovorima koje je list GRAD dobio od resornog ministarstva.
Precizirano je da je javno preduzeće „Putevi Srbije“ investitor projekta, odnosno da je ono bilo naručilac tehničke dokumentacije za deonice Adrani – Mrčajevci, Mrčajevci – Preljina i Pojate – Kruševac.
– Ugovor za izradu hidrološke studije sa Institutom za vodoprivredu ,,Jaroslav Černi“ potpisan je 28. juna ove godine, a rok za izradu je šest meseci. To je uslov za pokretanje procedure za izmenu prostornog plana. ,,Putevi Srbije“ planiraju sprovođenje javne nabavke u vrednosti od 15 miliona dinara za izmenu i dopunu prostornog plana.
Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture je u ovogodišnjem budžetu predvidelo 10 miliona dinara za ove namene, a prilikom pripreme prioritetnih oblasti finansiranja u zahtevu ka Ministarstvu finansija navelo da je potrebno u republičkom budžetu planirati sredstva za izradu projektne dokumentacije – preciziraju u Ministarstvu.
Navode i da izvor finansiranja izgradnje nije definisan.
J.B.
Prema ranijim informacijama predugovor sa kineskom kompanijom CRBC o finasiranju i izgradni autoputa Preljina – Pojate vredan, 492 miliona evra, potpisan je decembra 2012. godine. Početak izgradnje najavljen je bio za 1. maj 2013. godine, ali je odložen, jer je, kako je obrazloženo, kineska kompanija tražila povećanje cene.
Tadašnji ministar građevine Velimir Ilić, rekao je početkom 2014. godine, da će tender za izgradnju Moravskog koridora biti raspisan za mesec i po dana, dodavši da su za njegovu izgradnju zainteresovani partneri iz UAE.
Aktuelna ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, je prošlog septembra, na otvaranju Bruskog puta, kazala da će informacije o gradnji autoputa Pojate – Preljina biti poznate u narednih nekoliko meseci.
Moravski koridor trebalo bi da poveže Čačak, Kraljevo, Trstenik, Ćićevac, Varvarin i Kruševac i doprinese razvoju tih gradova te da omogući dalji turistički razvoj Vrnjačke Banje i Kopaonika. Na tom području živi više od pola miliona ljudi, a posluje više od 20 hiljada malih i srednjih preduzeća.