+381 64 812 51 81
Naslovna » Ekonomija » Koliko potrošači poznaju svoja prava

Koliko potrošači poznaju svoja prava

Anketa koju je Organizacija potrošača Kragujevac sprovela na uzorku od 2.500 ispitanika pokazala je većina građana zna kome treba da se obrati u slučaju reklamacije, ali ne i tačne rokove u kojima je moguće reklamirati robu ili uslugu. S druge strane, pozitivno je to što samo tri odsto ispitanika ne bi učinilo ništa u slučaju povrede potrošačkih prava

Prema rečima Zorana Nikolića, predsednika Organizacije potrošača Kragujevac, sprovedena anketa pokazala je da postoje pozitivni pomaci kada je u pitanju poznavanje  ispravne procedure za  reklamacije.

– Oko 80 odsto ispitanka znalo je da se u slučaju reklamacije prvo treba obratiti prodavcu. Istovremeno, ohrabruje i to što je zanemarljiv  broj onih potrošača, oko tri odsto, koji ne bi učinili ništa u situacijama kada su im  narušena potrošačka pravakaže Nikolić, uz napomenu da su ovi pozitivni pomaci rezultat svih dosadašnjih edukacija u domenu zaštite potrošača, a što je osnov za svaku narednu aktivnost nadležnih insitutucija.

Sa druge strane, kako je rekao, potrošači su još uvek nedovoljno informisani kada su u pitanju rokovi za odgovor trgovca na podnetu reklamaciju kao i period u kome je moguće reklamirati robu ili uslugu, a što su dve jako bitne oblasti.

– Trećina ispitanika je izjasnila da je tokom šest meseci moguće uložiti prigovor, što je netačno,  a četvrtina da je to dve godine, što je tačan odgovor. To je posledica nedovoljne informisanosti potrošača ali i lošeg postupanja trgovaca – rekao je on, uz objašnjenje da u Srbiji još uvek postoje trgovci koji pri kupovini saopštavaju potrošačima da čuvaju račun jer imaju pravo na reklamaciju tokom šest meseci, što je netačno i predstavlja grubo kršenje osnovnih potrošačkih prava.

Nedovoljno znanja ispitanici su pokazali i kada su u pitanju rokovi u kojima bi prodavac trebalo da odgovori na podnetu reklamaciju. Više od trećine ispitanika izjasnilo se da je to 15 dana, da rok zavisi od prodavca mišljenja je bilo manje od deset odsto njih, deo ispitanika uopšte nije znao odgovor, dok se preko 20 odsto  izjasnilo da je to osam dana, što je  tačan odgovor.

Nikolić kaže da iznenađenja nije bilo kada su u pitanju vrste  reklamacija, te da  su na prvom mestu i dalje obuća i odeća, potom  bela tehnika i kućni aparati, te mobilni telefoni.

Kada su usluge u pitanju, za najveći broj ispitanika mobilna telefonija predstavlja najveći problem, a veliki  je i broj  reklamacije na električnu i toplotnu energiju , te na bankarske, turističke , zdravstvene i apotekarske usluge.

Navodeći lična iskustva, naveći broj anketiranih potrošača kao glavni problem označilo je loš kvalitet robe i usluga, dok su na drugom mestu visoke cene i njihovo neopravdano povećanje. Deo anketirani je kao glavni problem prepoznalo loš kvalitet usluga, zatim teško ostvariva zakonska prava potrošača , a značajan je i broj onih potrošača koji smatraju  da ih prodavci ne poštuju  u dovoljnoj meri.

 

Anketa koju je Organizacija potrošača Kragujevac sprovela na uzorku od 2.500 ispitanika pokazala je većina građana zna kome treba da se obrati u slučaju reklamacije, ali ne i tačne rokove u kojima je moguće reklamirati robu ili uslugu. S druge strane, pozitivno je to što samo tri odsto ispitanika ne bi učinilo ništa u slučaju povrede potrošačkih prava Prema rečima Zorana Nikolića, predsednika Organizacije potrošača Kragujevac, sprovedena anketa pokazala je da postoje pozitivni pomaci kada je u pitanju poznavanje  ispravne procedure za  reklamacije. - Oko 80 odsto ispitanka znalo je da se u slučaju reklamacije prvo treba obratiti prodavcu. Istovremeno, ohrabruje…

Review Overview

Rejting korisnika 4.45 ( 1 glasova)
x

Proveri i

Ambasador Indonezije u poseti Kruševcu

Mohamed Čandra, ambasador Indonezije u Srbiji, prilikom današnje posete Kruševcu, sa  rukovodstvom Grada razgovarao je o mogućnostima unapređenja i proširenja ...

GO SPS povodom Dana stranke: “Mi smo garancija budućnosti Srbije“ 

Povodom obeležavanja 29 godina postojanja i rada Socijalsitičke partije Srbije, u prostorijama Gradskog odbora SPS održana je svečana akademija. O ...

Novi zakon doneo nova i veća ovlašćenja komunalnoj miliciji

Zakon o Komunalnoj  miliciji koji je Skupština Srbije usvojila prošle nedelje, pored promene naziva ove službe, predviđa i veća ovlašćenja ...

Promenljivo vreme teško podnose i zdravi i bolesni

Velika vlažnost vazduha i temperaturna razlika i od preko 20 stepeni tokom 24 sata  bitno utiču na zdravlje ljudi, pa ...

Brus: Novi protesti protiv MHE u Žiljcima. Nema kompromisa – poručili meštani

“Niste dobrodošli“, “Ne damo reku“,“Branićemo Graševku“ – ovako su, inače veoma gostoljubivi meštani Žiljaka, Radmanova, Graševaca i Vlajkovaca dočekali investitora ...