Izbori bez zakupljenih TV termina

Postavljeno: 29.03.2016

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) saopštilo je da je doneto novo pravilo, prema kom stranke neće moći da zakupljuju termine na televizijama u toku predizborne kampanje, kako bi se izbeglo da stranke koje imaju velike budžete zakupe veliki broj sati na televizijama

REM je objavio Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, u kom je između ostalog navedeno da predizborni program mora biti odvojen zvukom i slikom od ostatka programa, da tokom trajanja mora da bude jasno označen tekstualnim obaveštenjem.

Osim toga predizborni program nije dozvoljeno emitovati u toku i najmanje deset minuta pre i posle emitovanja emisije za maloletnike. Stručne službe REM-a rade pojačano, kako bi mogle da reaguju na sve nepravilnosti i da bi bilo što manje kršenja pravila u kampanji.

Zabranjeno je prikriveno emitovati predizborni program, predstavljajući ga kao informativni ili neki drugi program.

Sve liste moraju da budu zastupljene bez diskriminacije, televizije imaju obavezu da emituju političke oglase svih izbornih lista, ukoliko je zainteresovanost veća od slobodnih reklamnih minuta, oni moraju da budu raspoređeni srazmerno zainteresovanosti.

Zabranjeno je u udarnim terminima objavljivanje istraživanja javnog mnjenja koja se odnose na procene kotiranja stranaka, kao i gostovanje političara u emisijama zabavnog sadržaja.

Ostale vesti

back-to-top