Dušan Šokorac, direktor SB Ribarska Banja: Ključ uspeha – vrhunski program rehabilitacije

Postavljeno: 08.01.2022

– Naša osnovna delatnost jeste rehabilitacija, a velnes, spa, akva park i ostalo su prateći sadržaji. Veliki broj ljudi, koji je prošao kroz Ribarsku Banju, nastavlja da funkcioniše normalno bez pomagala i lekova. U vezi sa tim, rehabilitacije se ne sme izgubiti, naši lekari i terapeuti su odlično obučeni i njihovi rezultati su fantastični – kaže za naš portal direktor Specijalne bolnice „Ribarska Banja“, Dušan Šokorac. – Prednost Ribarske Banje u odnosu na okruženje nalazi se upravo u segmentu rehbilitacije i kvalitetu usluge koji smo u tom segmentu dostigli 

Kraj godine uvek je prilika da se pogled baci unazad i sagledaju rezultati, naročito ako je reč o godini sa dodatnim izazovima, kakva je bila i ova 2021., godina u kojoj smo se suočili sa  mnogim ograničenjima koja nam je nametnula pandemija korona virusa. Kako je u takvim uslovima poslovala Specijalna bolnica Ribarska Banja, pitamo našeg sagovornika, dr Dušana Šokorca, direktora ove ustanove.

– Puno toga se desilo u ovoj 2021. godini. Bio je to veoma turbulentan, naporan i odgovoran period pre svega zbog korone, ali uspeli smo uz poštovanje svih propisanih mera da održimo kontinuirani i normalan rad, te da u okviru toga ostvarimo dobre rezultate. U odnosu na prethodnu godinu, kada smo dva i po meseca bili zatvoreni, ove godine smo radili u kontinuitetu i to je veliki uspeh naše Banje. Ponosan sam što mogu da istaknem da je po početku vakcinacije, oko 70 posto naših radnika primilo neku od vakcina, jedan deo je preležao koronu. Bilo je sporadničnih slučajeva oboljevanja, ali smo blagovremeno reagovali i nije bilo problema kako među zaposlenima, tako i među pacijentima.

Mnoge zdravstvene ustanove suočile su se sa nedostatkom osoblja. Da li ste I vi imali slične probleme, s obzirom na pandemiju?

– Mi do sada zaista nismo imali bilo kakvih kadrovskih problema. Imamo dovoljno lekara i sestara, terapeuta i pomoćnog osoblja. U kadrovskom delu zaista smo dobro pokriveni.

Jesu li smeštajni kapaciteti Ribarske Banje dovoljni ili planirate proširenje?

– Mi sada imamo 500 postelja. U uslovima korone su takvi kapaciteti zadovoljavali potrebe naših pacijenata. Međutim, u uslovima normalnog funkcionisanja, a ja se nadam da ćemo uskoro da se izborimo sa ovim virusom i da nastavimo da živimo normalno, biće potrebno proširiti kapacitete. Mi se bavimo zdravstvenim turizmom, koji je u celom svetu u ekspanziji, a jedina stvar koja može da ga zaustavi je nedostatak smeštajnih kapaciteta. S tim u vezi, u proceduri smo pribavljanja dokumentacije kako bismo sagradili još jedan stacionar sa dodatnih 50 do 60 postelja. Na taj način povećali bismo naše kapacitete i dali impuls privatnom sektoru da vidi da u Banji postoji ozbiljan potencijal.

Koliko je ležajeva opredeljeno za komercijalnu upotrebu, a koliko za osiguranike RFZO-a? Da li je bilo redukcije zbog epidemije?

– Više od polovine smeštajnih kapaciteta je na tržištu, a nekih 45 odsto je u sistemu Republičkog fonda. To je jedna vrsta kombinatorike, u vreme kada postoji veća potražnja sa tržišta onda je to prioritet, kada je tržište manje zastupljeno onda se veća prednost daje Fondu. Prethodne godine, kada je veliki broj opštih bolnica bio u kovid sistemu, te se nisu radile specifične operacije nakon kojih pacijenti dolaze na rehabilitaciju kod nas, nismo ni imali veliki broj pacijenata. Međutim u drugom periodu iste godine uspeli smo tržištem sve da nadoknadimo. Korona virus nas je uslovio da pravimo određene promene, pa smo dvokrevetne sobe pretvarali u jednokrevetne, trokrevetne u dvokrevetne. Svesno smo smanjivali broj postelja sa 500 na 400, ali smo i u tom smanjenom obimu bili odlično popunjeni.

Kako ocenjujte kvalitet komercijalnih usluga koje Banja nudi?

– Ne znam tačan broj posetilaca u ovoj godini, ali znam da je bila izuzetno uspešna. Nakon 2020. koja je zbog cele situacije sa virusom korona bila nešto slabija, ove 2021. se situacija značajno popravila. Veliki broj ljudi posećuje spa i sportsko-rekreativni centar „Samar“. Većina ljudi dolazi na dan, dva, tri. Mi ih smatramo prolaznim gostima, ne turistima, a cilj nam je da napravimo ponudu koja će biti bogatija takvim sadržajima da omogućimo ljudima da im u Ribarskoj Banji ne bude dosadno, da ostanu ovde što duže. Smatram da je kvalitet usluga koje Banja nudi dobar, ali da postoji prostor za unapređenje ponude, na čemu uveliko radimo.

Ribarska Banja nedavno je dobila nagradu „Zlatna amfora“. Šta je kandidovalo za ovu nagradu i šta Vama znači pomenuto priznanje?

– Zlatna amfora je nagrada koja je došla kao plod velikog rada i ulaganja u Banju. Nema uspešnog i dobrog poslovanja bez ulaganja u opremu, ljudstvo i znanje. Dve ključne investicije koje su nas preporučili za takvu nagradu su panoramski lift u Vili Vojvodina, čime smo restoran učinili dostupnijim teško pokretnim i nepokretnim pacijentima, a ujedno smo Banji dodali novi simbol prepoznatljivosti pored Centralnog tornja. Druga stvar, svakako značajnija, jeste uvođenje robotike u rehabilitaciju. To se pre svega odnosi na neurološke pacijente, dakle kod onih sa povredama glave, kičmene moždine i šloga. Jedina smo ustanova koja radi sa tom robotikom. Do sada su naši pacijenti išli u inostranstvo za takvu vrstu rehabilitacije, a mi smo sada ponosni što možemo takvu uslugu da pružimo u Ribarskoj Banji.

Kakva još unapređenja planirate?

– Svake godine nam je cilj da proširimo ponudu, ili gradnjom novih ili adaptacijom i osavremenjivanjem postojećih kapaciteta. Pored dodatnog ulaganja u opremu, koja se tiče medicinskog dela, vodimo računa i o restoranu. Gost ili pacijent koji ima udoban smeštaj, dobre terapijske procedure, dobro se hrani, on će se vratiti ponovo u Banju. Ukoliko bilo šta od toga manjka, to je problem. U narednoj godini akcenat ćemo staviti na dalje razvijanje rehabilitacije robotikom. Nabavićemo aparate za segmentnu rehabilitaciju, na tome ćemo insistirati. Takođe, ove godine krenuli smo sa renoviranjem Vile Pogled i taj posao ćemo privesti kraju.

U poslednje vreme se često govori o nekom vidu umrežavanja Banje sa ostalim turističkim ponudama koje Okrug nudi?

– Svakako da bi tako nešto bilo povoljno. Bilo je reči o izgradnji asfaltnog puta od Ribarske Banje do Jastrepca, pre epidemije. Na taj način bi se faktički zaokružila turistička ponuda ta dva mesta, gde bi ljudi nakon odlaska na Jastrebac i uživanja u tamošnjim aktivnostima, za dvadesetak minuta mogli da budu u Banji i eksploatišu naše sadržaje poput spa centra, termalne vode, slane sobe i ostalih. I obrnuto.

Godinama se priča o privatizaciji banja, šta mislite o tome?

– Ja sam već devet godina u Banji i sve vreme se priča o privatizaciji. Za sada toga nema. Poslednji put na satanku sa Ministrom zdravlja rečeno je da ustanove koje funkcionišu dobro i profitabilno neće biti privatizovane. Naša ustanova je u ovom momentu vrlo stabilna, poslujemo uspešno. Održavamo objekte, nabavljamo opremu, plate su redovne.

Kako Vi vidite odnos komercijalnih i zdravstvenih usluga u Ribarskoj Banji?

– Moje mišljenje je da se mi rehabilitacije ne smemo odreći, moramo je čuvati i dodatno unapređivati. Država takođe mora da vodi računa o rehabilitaciji. Potpuna komercijalizacija nije dobra. Komercijalne usluge su dobre kao prateći sadržaj, ali rehabilitaciju moramo da čuvamo, jer je korist od nje ogromna.

S.Mutavdžić

 

Ostale vesti

back-to-top