Dosadašnji rezultati projektnog sufinansiranja medija
Postavljeno: 29.02.2016
Jedan odsto lokalnih budžeta nedovoljno za sufinansiranje medija
Koalicija medijskih i novinarskih udruženja predstavila je svoj drugi periodični izveštaj o sufinansiranju medijskih sadržaja od javnog značaja u lokalnim samoupravama za period od 15. septembar 2015. do 15. januar 2016. godine.
Po podacima kojima raspolaže Koalicija, u toku 2015. godine, konkursi su raspisani u 103 grada, opštine i gradske opštine. Od ovog broja, pet lokalnih samouprava poništile su svoje konkurse na zahtev Koalicije zato što nisu bili zakoniti. Jedan put konkurs raspisan je u 88 opština i gradova, dva puta je konkurs raspisan u 14 lokalnih samouprava, a tri puta je to učinila Sremska Mitrovica.
Konkursi u prošloj godini nisu raspisani u 63 grada, opštine i gradske opštine. Ovim lokalnim samoupravama Koalicija je sredinom prošle godine uputila dopise sa pozivom da raspišu konkurse, ali bez rezultata.
Od ukupno 119 raspisanih konkursa, ne računajući republičke i pokrajinske konkurse, u trenutku njihovog objavljivanja 46 nije bilo u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima i Pravilnikom o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja. Koalicija novinarskih i medijskih udruženja zagovara izdvajanje od najmanje 2 odsto budžeta lokalnih samouprava za sufinansiranje medijskih sadržaja u oblasti javnog informisanja, a prema podacima, prosečan iznos koji su opštine i gradovi izdvojili za te namene u toku 2015. nije prešao jedan procenat.
Prema podacima UNS-a do danas raspisano je 67 konkursa za projektno sufinansiranje medijskih sadržaja u toku ove godine.
Koalicija medijskih i novinarskih udruženja je neformalno partnerstvo pet organizacija koju čine: Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije UNS, Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM) i Asocijacija lokalnih nezavisnih medija Lokal Pres (LP).
Ovo je treća diskusija na kojoj su predstavljeni rezultati projekta Biti ili ne biti za medijsku reformu u Srbiji, koji je podržala Britanska ambasada u Beogradu, a čiji je cilj da se unaprede propisi i proces sufinansiranja medijskih sadržaja.
Izvor: UNS / Medija centar