Da li pandemija menja navike – poručivanje hrane, umesto odlaska u restorane?

Postavljeno: 10.04.2021

Pandemija korona virusa usporila je život ljudi širom planete. U pojedinim momentima tokom proteklih godinu dana sve aktivnosti, osim rada bolnica i proizvodnje hrane i osnovnih potrepština, bile su zaustavljene. Sve što je moglo prešlo je u virtuelni svet.

Dok je pandemija većini ljudi, profesija i privrednika donela glavobolje, platforme i sajtovi za poručivanje, za dostave ili za organizovanje onlajn događaja doživeli su, sticajem okolnosti, ekspanziju.

Marketing menadžerka u kompaniji „Donesi“ Anja Đurić potvrđuje da su se u ovom periodu ljudi generalno okrenuli onlajn kupovini, odnosno poručivanju, što je, u slučaju te firme, dovelo do povećanja obima posla.

– Naš servis su ranije koristili mlađi ljudi, a sada primećujemo da su tu i stariji. Mi smo prepoznati kao servis za naručivanje hrane. Međutim, kada je krenula pandemija i počelo vanredno stanje dobili smo dozvolu da radimo u vreme policijskog časa i to je bio način da građani poruče lekove iz apoteka, namirnice iz supermarketa. Nakon toga smo nastavili da širimo oblast rada i sada imamo i poručivanje iz vinarija, knjižara, cvećara – kaže za KruševacGrad Anja Đurić.

Ideja te firme je da postane platforma preko koje ljudi mogu da poruče sve što im treba za svakodnevni život te da im to stigne za 30 minuta.

Ta firma, koja je osnovana pre nešto više od 15 godina upravo u Kruševcu, danas je deo internacionalne Delivery hero grupe, čije je sedište u Berlinu, a koja posluje u skoro 50 zemalja sveta. „Donesi“ u Srbiji radi u 30 gradova, ima više od dve i po hiljade partnera, pre svega restorana, supermarketa, cvećara, pet šopova.

Da mogućnost naručivanja hrane iz restorana kruševačkim ugostiteljima nije baš podigla promet, u trenutku kada su potpuno bili zatvoreni za goste, za KruševacGrad kaže vlasnik jedne ovdašnje kafane.

Broj porudžbina za dostavu je, prema njegovim rečima, sličan kao u periodu kada su redovno radili, što znači da takav način rada nije mogao da poporavi tešku sitauciju u kojoj su se ugostitelji našli.

– Očekivali smo zaista da će ljudi više da naručuju, ali to se nije desilo. U Beogradu je možda drugačije. Možda se ljudi plaše da troše novac jer ne znaju kada će sve ovo proći. Nama je svakako veoma teško. Ovo otvaranje bašta ne znači mnogo dok vreme ne bude baš toplo – navodi on.

Prema njegovom iskustvu Kruševljani hranu radije naručuju radnim danom nego vikendom, a postoje talasi u kojima porudžbine stižu, koji su povezani sa vremenom za obroke.Takođe, sedamdesetak odsto je stalnih mušterija, odnosno onih na koje sigurno tokom dana može da računa da će naručiti svoj uobičajeni obrok.

J.B.

Ostale vesti

back-to-top