Žene u preduzetništvu: Gordana Radulović

Postavljeno: 14.12.2024

– Kvalitetan proizvod je najbolja reklama –

Konfekcija Simić je počela sa radom 7. februara 2000. godine. Od samog početka, na njenom čelu je Gordana Radulović koja na osnovu svog bogatog iskustva ističe da se poštenim radom, uz upornost i dobru organizaciju, može uspeti u preduzetničkim vodama

Piše: Nikola Lazić

Kao vlasnica i direktorka, Gordana Radulović rukovodi firmom koja trenutno zapošljava jedanaest radnika. U okviru svojih proizvodnih kapaciteta, bave se izradom radne odeće različitih profila, pa njihov proizvodni program između ostalog obuhvata pilot radna odela, radne kombinezone, kecelje za markete, đačke uniforme, opremu za restorane, kompletan medicinski program… Naša sagovornica sa ponosom ističe da su proizvodi njene firme našli primenu u mnogim proizvodnim halama, marketima, benzinskim pumpama, fabrikama, gradilištima…

– Na samom početku moje preduzetničke karijere, problem je predstavljala nabavka materijala i sve ostalo što ide uz to. Naime, nisam iz te struke, pa su pored poteškoća oko nabavke materijala, postojali i problemi oko radnika, mašina za izradu radnih odela….

Što se tiče trenutnih izazova, Gordana kao jedini problem navodi problem radne snage. Određeno rešenje leži u programu dualnog obrazovanja, ali ona smatra da bi trebalo dodatno motivisati učenike određenom finansijskom stimulacijom.

– Učestvovali smo u samom programu, ali dešavalo se da su deca nekako nezainteresovana. Često učenici dođu samo da bi odradili praksu, pa bi možda trebalo uvesti neki vid plaćanja. Meni bi bilo prihvatljivo da i vlasnik finansira polaznike, uz zakonsku regulativu koja bi to podržala. Kada bi učenici osetili određenu finansijsku stimulaciju, verujem da bi se i drugačije odnosili prema samom poslu.

Dodaje da uspešno balansira između poslovnih i privatnih obaveza, a da u tome konstantnu podršku ima od strane porodice, naročito muža.

– Uspešno završavam sve obaveze, kako poslovne, tako i privatne. Sve se može postići uz dobru organizaciju, ali samim tim moraju da postoje i određena odricanja. Pored toga, važno je i razumevanje i podrška porodice. Tako je moj muž dosta zaslužan za same uspehe. Kao vlasnik firme Joter, posluje sa velikim građevinskim firmama, pa na osnovu njegove preporuke kasnije radimo odela za te firme.

Ističe da je najveći uspeh to što je Konfekcija Simić opstala i u najtežim trenucima, kao što je period pandemije korona virusa.

– Uspeli smo da firma nikad ne bude zatvorena duže od dva dana. Uvek kada su bili teški trenuci, mi smo se nekako snalazili i radili. Savet ženama koje žele da uđu u preduzetničke vode jeste da budu uporne, jer se ništa ne može steći preko noći. Samo pošten, konstantan i dobar rad uz uvek prisutan kvalitet proizvoda. Smatram da je naš proizvod najbolja i jedina reklama. Uvek je zadovoljstvo čuti da su naši kupci zadovoljni, a naročito kada nas kasnije pohvale nekom drugom čime stičemo mrežu zadovoljnih mušterija.

Gordana Radulović navodi da su nedavno dogradili jedan magacin, pa im je u planu da se firma dodatno proširi. Ističe da joj je cilj da Konfekcija Simić još dugi niz godina uspešno posluje. Zbog toga će se i u budućnosti truditi da radi transparentno, obaveze isplaćuje na vreme, te da da sarađuje sa kompanijama koje imaju sličan model funkcionisanja.


Kratak vodič kroz strategiju poslovanja

Pored same kompleksnosti lanca snabdevanja, i u današnje vreme poljuljanog tržišta usled raznih dešavanja u svetu, lanci dobavljača mogu ostati ukoliko preoblikuju poslovanje. Kako smatra Vesna Veljković, direktorka finansija IB Srbija, preduzetnice u tome mogu uspeti ako:

– primene promene u troškovima pružanja usluga i agilnost u ponovnom osmišljavanju tokova rada u preduzeću koji su od suštinskog značaja, uz automatizaciju, blokčejn, veštačku inteligenciju i druge tehnologije u usponu;

– ponovo osmisle dobavljačke mreže koje omogućavaju operativnu fleksibilnost;

– ubrzaju prilagođavanje ili razvoj platformi zasnovanih na klaud tehnologiji koje funkcionišu kao servis, i alternativni model isporuke kroz partnerstva i proširene mreže;

– preciznije procene i predviđanja kako bi se uskladila ponuda sa potražnjom – ne samo globalno i regionalno, već i na direktan način, 1:1, na terenu – kombinujući interne podatke i javno dostupne podatke sa strateškim podacima partnera.

 

Ostale vesti

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

back-to-top