Skoro milion korisnika kablovske televizije u Srbiji

Postavljeno: 20.02.2016

Tržište kablovske televizije u Srbiji se ukrupnjava, ali zbog nelojalne konkurencije i mobilnih telefona sve više opada broj kablovskih korisnika, kojih sada ima nešto manje od milion, rečeno je na panelu „Tržište kablovske televizije i zaštita konkurentnosti u Srbiji”. Prema nekim procenama, u Srbiji ima više od 250 kablovskih i internet provajdera i još mnogo neregistrovanih, rekao je Slobodan Milinković iz provajdera Kopernikus tehnolodži

Kbl– Broj korisnika opada zbog svega što se dešava na tržištu i zbog novih tehnologija. Imate razne aplikacije na mobilnim uređajima kojima možete pratiti različite programe” – naveo je on.

Kako kaže, mnogi od njih nisu ni registrovani za takvu delatnost, ali daju pod povoljnim uslovima sadržaje i predstavljaju školski primer nelojalne konkurencije.

„Drugi razlog je slaba kupovna moć stanovništva i mogućnost da građani, uz risiver koji košta oko 20 evra, prate programe preko antene. Tako može da se gleda između 25 i 30 programa i oni za to ne plaćaju ništa i to uglavnom rade ljudi iz ruralnih područja”, rekao je Milinković.

Viši savetnik u Komisiji za zaštitu konkurencije Marina Joksimović je rekla na panel diskusiji, koju je organizovao Danas konferens centar, da je važno obezbediti jednake mogućnosti svim učesnicima na tržištu.

– Da ne bude neko veštački ograničen od strane drugog učesnika na tržištu, a koji ima dominantan položaj na tržištu. Nije sporno da bude domanantan, ali jeste ako to zloupotrebljava” – rekla je Joksimović.

Ona kaže da sada ne postoji prag za koji može da se kaže da je neko dominantan na tržištu dodajući da je po ranijem zakonu taj prag bio 40 odsto tržišnog udela. Viši pravni savetnik u Regulatornom telu za elektronske medije (REM) Marija Ćosić je rekla da se to telo ne bavi kablovskim operatorima, ali da kontrolišemo da li se štite autorska prava.

– U Srbiji ima 98 kablovskih operatora, što nije mali broj. Takođe izdali smo 142 dozvole za pružanje medijskih usluga na zahtev. To su domaće kablovske televizije, a pored njih imamo i more stranih programa koje kablovski operatori distribuiraju” – navela je Ćosić.

Na skupu je rečeno da treba urediti kablovsko tržište u Srbiji tako da korisnik može da bira, a ne da operteri mogu da rade šta hoće.

Ostale vesti

back-to-top