Preporuka za knjigu GNEZDA ZA PRIJATELjE

Postavljeno: 24.02.2024

Književna kritika, eseji, zapisi, u podnaslovu nove knjige, Ljubiša Đidić je objavio pozamašnu lepezu čitalačkih interesovanja od zavičajnog gnezda ka drugim gnezdima.

O zbirci pesama Moravska Trojeručica, (SKZ Beograd. 2012.), Nebojša Lapčević zapisije „da je reč o samo jednoj jedinoj pesmi Nek se nađe još ponešto, prijatelji, (pokušaj da kroz jednu pesmu čitamo knjigu).“ Čini se da pesnik Đidić, zapravo, i dalje peva jednu pesmu, i kad perom piše kao književni kritičar, ili prozni pisac, esejista, putopisac, pisac za decu…

Baveći se knjigama prijatelja, u ranijim izdanjima objavio je: Let nad zavičajnim gnezdom, kritika, (2012), Besede pod bagdalskom gorom, eseji (2017), Likovna kritika, eseji ( 2018), Hilandarska loza, (2012), Nove skraćenice (2021), i dr. Lapčević o autorovoj težnji da pažljivo sačini sadržaj ove knjige, kaže: „Sa bagdalskog vrha bolja je vizura za sagledavanje literarnih pojava koje Đidić želi spasiti za buduća pokolenja u knjizi Nad drugim gnezdima. Katkad ta vizura je promenjena, bolje se vidi sa simboličnih stenovitih vrhova Koznika. Čini se da se vitlom, recimo, Milentijske vodenice, vrte sve lirske pritoke za hraniteljku srpsku Moravu. Makar taj silni delatnički zanos je u sadržaju širi.“

Počev od inicijalnog osvrta knjige Radoslava Bratića, Pisac i dokument, potom, o pesnicima Bagdale, i između ostalih o delima: Mirka Kovačevića, Episkopa Davida, Dušana Matića, Isidore Sekulić, Đoke Stojičića, Manojla Gavrilovića, Raše Perića, Nikole Moravčevića, Tanje Kragujević, Srbe Ignjatovića, Buce Mirkovića, Slobodana Stanišića, Selimira Radulovića…

Recenzent knjige Milivoje R. Jovanović u predgovoru kaže: „u svom dugom i bogatom veku, Ljubiša Bata Đidić gradio je svoje književno ime kroz skoro sve književne žanrove… i time zauzeo lepo mesto u koordinatama srpske književnosti“.

Knjigu krasi ilustracija, Čovekov let, Leonarda da Vinčija, iz ciklusa „Letećih mašina“, ipak, živahnim ptičjim krilima je okrilaćena.

 

Ostale vesti

back-to-top