Miloš Ristić predstavio dve knjige književnih kritika

Postavljeno: 08.02.2016

Miloš Ristić, mladi književnik iz Kruševca, do sada je objavio 10 knjiga poezije i književne kritike i dobio brojne pohvale, mahom van rodnog kraja. U maloj sali Kruševačkog pozorišta predstavio je knjige „Tasićevo književno delo“ i „Otvoreno o književnosti“, a uvodnu reč dao je književnik Veljko Stambolija

Milos-Ristic2-Miloš Ristić je kontroverzna ličnost. Sa svih strana dobija pohvale za književni rad, ali je odbačen kao neželjeno dete u književnim krugovima, pa svoje „pesničko ja“ pretvara u „boemsko ja“ i kreće u buntovničku ofanzivu. Izaziva, čika, ironiše u stilu Domanovića i Drainca i napada nameštene nagrade, promocije, časopise, konkurse koji funkcionišu na principu „ližu se među sobom kao goveda“.  Ako izdrži u ovom što je naumio, ima šansu da se razvije u dobrog pisca– rekao je, pored ostalog, Veljko Stambolija.

U 2013. godini Miloš Ristić je objavio svoju šestu knjigu. „Tasićevo književno delo“ izašlo je u izdanju „Presinga“. To je knjiga književnih ogleda i kritika o celokupnom stvaralaštvu Dragog Tasića, leskovačkog, borskog i jagodinskog pisca, rođenog 1933. On je napisao 12 knjiga, od kojih kritičar ističe roman o bombardovanju 1999. „Pod senkama Jestenije“, a objavio je ep od 5.544 stiha o krvavom raspadu i ratovima u SFRJ, „Jestonija, Balkanidi i Atlantidi“, kao i ,,Advokatske priče“.

Kritička rasprava „Otvoreno o književnosti“ je objavljena u martu 2015. u izdanju izdavačke kuće „Kverti“ iz Bora, a predstavlja zbirku eseja i ogleda o ovoj grani umetnosti. Ovo je knjiga eseja koji su na granici književne kritike, istorije književnosti i teorije književnosti, objavljivani na brojnim sajtovima, a skupljeni u jednoj knjizi. U njima se autor bavi svim aspektima odvijanja književnog života u Srbiji: književnim gostovanjima, konkursima, nagradama, promocijama, književnim krugovima, kulturnim centrima, sujetama među piscima, definicijom poezije, aforizma, kritike itd.

Miloš Ristić je dobitnik više nagrada i priznanja, iako o njima nerado govori. Godine 2007. osvojio je treće mesto za poeziju na konkursu u Prokuplju. U Obrenovcu je 2012. dobio prvu nagradu za najbolju ekološku pesmu u organizaciji NVO „Šta hoćeš“. U Klubu umjetničkih duša u Mrkonjić Gradu bio je pobednik na konkursu „Najizazovniji aforizmi“.

Osvojio je prvo mesto za kratku priču na konkursu u Novom Sadu „Scena svih kreativnih“, 2013. Na istoj manifestaciji je bio pobednik na konkursu za poeziju 2014. Na devetom Festivalu humora i satire „Milovan Ilić Minimaks“ 2014. u Novom Sadu osvojio je treće mesto za aforizme. Tri godine je predsednik žirija za najbolju pesmu i priču u regionu, koji organizuje Književni časopis „Avlija“ iz Rožaja.

Ž. Milenković

Milos-Ristic3

Ostale vesti