Klik ili korpa? Da li građani sve češće biraju tastaturu umesto kase?
Postavljeno: 12.05.2025

Online kupovina beleži istorijski rast, ali tradicionalne prodavnice i dalje drže svoju publiku
U poslednjih nekoliko godina, način na koji kupujemo doživeo je drastične promene. Razvoj tehnologije, pandemija i ubrzani stil života doveli su do toga da sve više građana Srbije, ali i celog sveta, prebacuje svoju kupovinu na internet.
Prema poslednjim istraživanjima, više od 65% potrošača u Srbiji bar jednom mesečno obavi neku vrstu online kupovine, dok čak 40% njih tvrdi da većinu stvari – od garderobe, tehnike do prehrambenih proizvoda – poručuje putem interneta. S druge strane, prodavnice i tržni centri još uvek nisu izgubili bitku.
– Kupujem online kad god mogu – brže je, preglednije, a često i jeftinije. Na primer, pre neki dan sam naručila patike koje su bile 30% povoljnije nego u radnji – kaže Ivana (29).
Stručnjaci ističu da je fleksibilnost ključna prednost online kupovine. Dostava na kućnu adresu, mogućnost poređenja cena i čitanja recenzija korisnika omogućili su kupcima da donose informisanije odluke. Međutim, fizičke prodavnice nude iskustvo koje virtuelni svet još ne može da zameni – neposredan kontakt s proizvodima i istovremeno preuzimanje robe.
– Tradicionalna kupovina možda gubi trku po pitanju brzine, ali i dalje pobeđuje kada je u pitanju emotivni doživljaj. Ljudi i dalje vole da ‘prošetaju’ kroz izloge – kaže Nada, trgovac u jednom butiku u Kruševcu
U budućnosti, stručnjaci predviđaju još veću integraciju online i offline iskustva. Koncepti poput „click & collect“ i virtuelne stvarnosti u prodajnim aplikacijama mogli bi da postanu nova norma.
M.M.
Komentari