Kako do izabranog lekara – četiri načina zakazivanja

Postavljeno: 24.11.2017

Zakazivanje pregleda kod izabranog lekara preko nacionalnog kol centra uvedeno je prošle godine na teritoriji cele Srbije, kao nov model zakazivanja. U kruševačkom Domu zdravlja ističu da  pacijenti to mogu učiniti  na još tri načina: telefonom, direktnim odlaskom u zdravstvenu ustanovu ili preko veb sajta Doma zdravlja

Nadležni u Domu zdravlja Kruševac kažu  da pacijenti posetu izabranom lekaru mogu zakazati na više načina, te da se suštinski ništa nije promenilo ni nakon što je krajem prošle godine uvedeno zakazivanje preko nacionalnog kol centra, osim što je pacijentima sada na usluzi još model zakazivanja, a što je i osmišljeno kako bi se dodatno olakšao put do izabranog lekara.

Prema rečima informatičara Davora Jovanovića,  pozivanje kol centra  samo je jedan od načina da se zakaže  poseta izabranom lekaru.

– Medicinska sestra može preporučiti pacijentu da pregled zakaže preko nacionalnog kol centra (pozivanjem broja 011 362 0000, svakog radnog dana  od 8 do 20 časova), s tim da je to samo preporuka koja nije obavezujuća.  Kao i do sada, pacijent posetu može zakazati i putem telefona,  gde medicinska sestra uzima potrebne podatke od pacijenta (JMBG, ime i prezime, broj telefona i tip pregleda), zakazuje  posetu u elektronskom kartonu Doma zdravlja, kako ne bi došlo do preklapanja termina, te potvrđuje zakazan termin pacijentu kod izabranog lekara– objašnjava Jovanović, dodajući da se, kao i ranije, posete izabranom lekaru mogu zakazati i ličnim prisustvom pacijenta, odnosno, člana porodice.

Pregledi se, a što je pacijentima dostupno od pre dve godine, mogu zakazati i preko veb sajta Doma zdravlja.

– Pacijenti koji na ovaj način žele da zakažu posetu izbranog lekaru, mogu to učini tako što će popuniti formular koji se nalazi na sajtu www.dzkrusevac.org.rs., a odgovor sa zakazanim terminom biće im prosleđen u roku od 24 do 48 sati– kaže Jovanović.

Preko veb sajta dnevno se zakaže 20-tak pregleda, znatno više u odnosu na period kada je ovaj način zakazivanja zaživeo.

– Na početku je bilo pet, šest zahteva mesečno, ali je sada  interesovanje sve  veće jer je ovo možda i najkomforniji način zakazivanja, u smislu da se termin može zakazati i preko mobilnih telefona, tableta…Problem je što ima i mnogo zloupotrebe, u smislu da se formular popunjava podacima koji nemaju nikakve veza sa zakazivanjem posete izbranom lekaru – kaže on, uz apel građanima da ne zloupotrebljavaju ova sajt jer takvi nevažeći formulari oduzimaju vreme predviđeno za zakazivanje termina.

Kao važno  naglašava i to da se zakazivanja bilo koje vrste ne odnose na hitna stanja.

– Nema zakazivanja kod stanja  koja zahtevaju brzo ukazivanje medicinske pomoći. Takvi pacijenti se primaju preko reda, a u slučaju da se nisu javili svom izabranom lekaru, primiće ih zamenski ili prvi lekar u smeni gde se ukaže slobodno mesto- kaže  Jovanović.

Obaveštenje  u svim zdravstvenim stanicama

Kako bi se pacijenti dodatno informisali o načinima zakazivanja pregleda kod izabranog lekara, kruševački Dom zdravlja napravio je posebno obaveštenje koje će već u narednim danima biti istaknuto u svim zdravstvenim stanicama, a u kome su takstivno navedeni svi načini zakazivanja, uz detaljno obrazloženje o tome kako se te procedure mogu sprovesti. Kampanju za informisanje pacijenata pokrenuta je pre svega zbog građana i građanki  kojima nisu dostupni svi kanali informisanja, posebno zbog onih građana koji informatički nisu dovoljno potkovani. Imajući to u vidu, u mnogim seoskim zdravstvenim stanicama, i nakon uvođenja nacionalnog kol centra, i dalje se primenjuju stari modeli zakazivanja, ličnim dolaskom ili pozivanjem zdravstvene stanice telefonom.

 

Tekst je deo projekta „POD LUPOM – kršenje prava pacijenata i zdravstvenih osiguranika“, koji Novine GRAD realizuju uz podršku Ministarstva kulture i javnog informisanja Republike Srbije.

Ostale vesti

back-to-top