Efektiva poziva da se sutra ne kupuje u velikim trgovinskim lancima

Postavljeno: 30.01.2025

Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva poziva građanstvo na bojkot određenih trgovinskih lanaca sutra, 31. januara

Kako se navodi u saopštenju Efektive, sredinom oktobra prošle godine, Komisija za zaštitu konkurencije je pokrenula postupak protiv 4 trgovinska lanca, pod sumnjom da su dogovarali cene. Radi se o lancima: Delez (Maxi i Shop&go), Mercator (Roda i Idea), DIS i Univerexport.

– Nekoliko godina unazad, Efektiva na svojim društvenim mrežama, objavljuje poređenje cena, kako iz regiona (zemlje bivše Jugoslavije), tako i iz evropskih zemalja. Ta poređenja pokazuju da građani Srbije, hranu i kućnu hemiju plaćaju značajno više od potrošača u Evropi. Ono što je zanimljivo, proizvodi koji se prave u Srbiji, jeftiniji su u zemljama regiona, nego kod nas – ističu iz ovog udruženja.

Pored toga, navode da je premijer Vučević u oktobru prošle godine najavio da će BIA i NBS da istraže razloge visokih cena, kao i ko su posrednici u prodaji, koji učestvuju u „zidanju” cena. Od te najave, kao i trenukta kada je KZK pokrenula postupak, poručuju da se ništa konkretno nije desilo.

Sa druge strane, pomenuti trgovinski lanci su nastavili sa politikom visokih cena.

U skladu sa tim, Udruženje je donelo odluku da pozove potrošače da na jedan dan (za početak), bojkotuju kupovinu u ovim lancima, kojima su priključili i LIDL, koji se takođe priklonio politici visokih cena, a često ima i cene sa obmanjujućim karakterom i lažne popuste, navodi se u saopštenju.

– Dakle, pozivamo potrošače da u petak, 31.1.2025. NE KUPUJU u pomenutim lancima. Potrebno je uzdržati se od bilo kakve kupovine, a ako je neophodna, obaviti je u malim radnjama ili na pijacama. Alternativa svakako postoji. Podsećamo potrošače i da kupovina u četvrtak, za naredna dva dana, ili kupovina u subotu, koja će nadoknaditi petak, obesmišljavaju ovaj bojkot.

Bojkot ovakvog tipa predstavlja prvu takvu akciju potrošača u Srbiji. U Hrvatskoj je, na dan bojkota 24. januara ove godine zabeležen pad prometa od 47 odsto.

Iz Efektive smatraju da će sam bojkot pokazati koliko su građani spremni da se bore za svoju egzistenciju, te zavisno od toga se može očekivati i neka reakcija trgovinskih lanaca ili nadležnih organa.

Ostale vesti

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

back-to-top