Zahtev za upis ili promenu podataka u biračkom spisku moguć elektronski
Postavljeno: 02.11.2023
Mnistarstvo državne uprave i lokalne samouprave u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu, a u cilju dodatnog unapređenja Jedinstvenog biračkog spiska, jedne od najažurnijih evidencija u Srbiji, uspostavilo je novu uslugu na Portalu eUprava – Zahtev za upis/promenu podataka u Jedinstvenom biračkom spisku.
Usluga građanima omogućava da posredstvom Portala eUprava izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u biračkom spisku, podnesu zahtev za njihov upis ili promenu, kao i da im odgovarajuće rešenje u obliku elektronskog dokumenta bude dostavljeno u njihovo eSanduče.
Da bi građani pokrenuli ovu uslugu, potrebno je da budu punoletni državljani Republike Srbije koji su registrovani korisnici Portala eUprava i prijavljeni mobilnom aplikacijom ConsentID ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. Nakon prijave na Portal eUprava, korisnik može izvršiti uvid u svoje podatke klikom na ekran Jedinstveni birački spisak i po potrebi podneti zahtev za izmenu podataka.
Usluga je besplatna, a svaka osoba može isključivo za sebe da podnese zahtev.
Omogućavanje građanima da elektronskim putem ostvare uvid u birački spisak, kao i da podnesu zahtev za upis ili promenu podataka u biračkom spisku, predstavlja iskorak u potpunoj digitalizaciji i stvaranju uprave po meri svih građana.
Link: https://euprava.gov.rs/usluge/7590