TikTok menja pravila igre
Postavljeno: 09.06.2025

Popularna društvena mreža TikTok najavila je novu komercijalnu strategiju koja bi mogla značajno da utiče na influensere, brendove i male preduzetnike. Od ovog meseca, svi proizvodi promovisani unutar TikTok Shop-a moraće da budu oglašeni putem plaćenih reklama – besplatna promocija postaje prošlost
TikTok Shop, koji je brzo postao jedan od ključnih e-commerce alata za generaciju Z, sada uvodi striktno pravilo: ako želiš da tvoj proizvod bude prikazan, moraš da platiš. Platforma više neće algoritamski podržavati organsku vidljivost neplaćenih proizvoda, čak ni ako ih prikazuju najpraćeniji kreatori.
Šta to znači za korisnike i brendove?
U suštini – kraj „besplatnog marketinga“. Influenseri koji su do sada zarađivali promovišući proizvode kroz organske video klipove, sada moraju da prelaze u sferu sponzorisanog sadržaja. Brendovi koji nisu planirali budžet za oglase, mogli bi da se nađu u ozbiljnom problemu.
Iz TikTok-a poručuju da je cilj ove promene „povećanje kvaliteta korisničkog iskustva i bolja kontrola nad promotivnim sadržajem“. Kritičari, međutim, upozoravaju da bi ovakav potez mogao da eliminiše manje prodavce i dodatno centralizuje tržište oko već etabliranih brendova.
Komercijalizacija u punom jeku
Ova promena deo je šire strategije TikTok-a da se transformiše u ozbiljnu e-commerce platformu, sličnu Amazonu ili Alibabi. U Kini, gde je TikTok-ova sestrinska aplikacija Douyin već godinama e-trgovinski gigant, ovakav model već funkcioniše.
Iako se ovaj potez može posmatrati kao korak ka profesionalizaciji, postavlja se pitanje koliko će korisnici biti spremni da konzumiraju još više sponzorisane sadržine, u prostoru koji je do sada bio poznat po spontanosti i viralnosti.
Novi sistem oglašavanja menja pravila igre – i to brzo. Ko ne plati, neće se videti. Ostaje da se vidi da li će TikTok uspeti da održi autentičnost platforme dok agresivno monetizuje svoju sve veću bazu korisnika.
Komentari