Podnošenje zahteva za upis ili promenu podataka u biračkom spisku građanima dostupno elektronski

Postavljeno: 22.09.2023

Ministar informisanja i telekomunikacija, Mihailo Jovanović, ministar državne uprave i lokalne samouprave, Aleksandar Martinović i v.d. direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, Milan Latinović, prisustvovali su promociji nove usluge na Portalu eUprava – Zahtev za upis/promenu podataka u Jedinstvenom biračkom spisku.

Nova usluga građanima omogućava da posredstvom Portala eUprava izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u biračkom spisku, podnesu zahtev za njihov upis ili promenu, kao i da im odgovarajuće rešenje u obliku elektronskog dokumenta bude dostavljeno u njihovo eSanduče.

Ministar  je naglasio da građani mogu da izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u biračkom spisku, kao i da podnesu zahtev za njihov upis ili promenu bez odlazaka na šalter i da je usluga potpuno besplatna.

Da bi građani pokrenuli ovu uslugu, potrebno je da budu punoletni državljani Republike Srbije koji su registrovani korisnici Portala eUprava i prijavljeni mobilnom aplikacijom ConsentID ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. Nakon prijave na Portal eUprava, korisnik može izvršiti uvid u svoje podatke klikom na ekran Jedinstveni birački spisak i po potrebi podneti zahtev za izmenu podataka.

Usluga je besplatna, a svaka osoba može isključivo za sebe da podnese zahtev. Rok za postupanje nadležnog ovlašćenog lica za ažuriranje biračkog spiska je 24 časa od prijema zahteva. Srbija danas ima više od dva miliona eGrađana, što znači da su se sve generacije, uključujući i penzionere, izuzetno dobro snašle u korišćenju savremenih informacionih tehnologija.

https://mit.gov.rs/

Ostale vesti

back-to-top