„Ne zovi“

Postavljeno: 09.01.2024

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, od 5. januara, potrošači upisom u registar „Ne zovi“ mogu da se bore protiv neželjenih telefonskih poziva i poruka trgovaca, a svi operateri mobilne i fiksne telefonije obavezni su da to omoguće svojim korisnicima, navodi Ministarstvo trgovine

Registar će se voditi kod Regulativnog tela za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL, što znači da će provera brojeva telefona upisanih u sam registar biti dostupna na njihovoj veb stranici.

Zahtev će moći da podnese samo korisnik telefonskog broja i to preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora.

Formiranje registra „Ne zovi“ stavlja trgovce u obavezu da, pre nego što pozovu bilo koji broj, prvo provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge. Iz Ministarstva trgovine ističu da su propisane i novčane kazne za one trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.

Ipak, treba imati u vidu kompanije koje svoje proizvode prodaju isključivo preko telemarketinga, te da li će one uspeti da pronađu „rupu“ u zakonu i nastaviti sa pozivanjem građana. Pored toga, postavlja se pitanje na osnovu čega će se otkrivati i dokazivati ko krši sam zakon.

Registar „Ne zovi“ je implementiran pre nekoliko dana u cilju zaštite osetljivih grupa potrošača i svakako će biti potreban određeni vremenski period kako bi bili vidljivi rezultati koliko je Registar u tome bio uspešan.

Obrazac zahteva za upis ili ispis iz registra „Ne zovi“, građani mogu preuzeti na sajtu Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine.

Foto: freepik.com
N. L.

 

Ostale vesti

back-to-top