Mladi iz ruralnih sredina i izazovi medijske pismenosti

Postavljeno: 18.10.2024

Centar za istraživačko novinarstvo Kruševac (CINK) i Drenovački omladinski klub (DOK) sproveli su istraživanje o medijskoj pismenosti mladih sa teritorije Grada Kruševca, kao i opština Varvarin, Ćićevac i Paraćin

Istraživanje, realizovano tokom jula i avgusta 2024. godine, imalo je za cilj da ispita nivo medijske pismenosti mladih, upotrebu interneta, društvenih mreža i poverenje u informacije koje mladi iz ruralnih sredina primaju.

Anketiranjem je obuhvaćeno 208 ispitanika uzrasta od 16 do 25 godina, od kojih 70% živi u selima. Rezultati pokazuju da mladi svakodnevno provode mnogo vremena na internetu, pri čemu 28,85% koristi internet 4 do 6 sati dnevno, a 14,42% čak više od 8 sati dnevno. Najpopularnije društvene mreže među ispitanicima su Instagram (32,11%) i TikTok (23,51%), dok Facebook koristi svega 9,61% mladih.

Istraživanje je takođe pokazalo da mladi relativno visoko ocenjuju svoju medijsku pismenost, ali istovremeno izražavaju sumnju u pouzdanost informacija sa društvenih mreža. Tek 6,15% veruje da su informacije na društvenim mrežama uvek pouzdane, dok većina smatra da su ponekad pouzdane, a ponekad nisu. Problem lažnih vesti i govora mržnje je takođe izražen, jer 39,63% ispitanika svakodnevno nailazi na lažne vesti, dok se 29,38% susreće sa govorom mržnje na internetu.

Ovo istraživanje naglašava potrebu za dodatnom edukacijom o medijskoj pismenosti, razvojem strategija za suzbijanje govora mržnje i jačanjem poverenja u pouzdane izvore informacija, naročito među mladima iz ruralnih sredina.

Izvor: CINK i DOK

 

 

 

Ostale vesti

back-to-top