Kol centar – novi “namet” za pacijente?

Postavljeno: 24.09.2017

Ono što je građane dodatno  uznemirilo je to što  se od pre izvesnog vremena pregledi na primarnom nivou mogu zakazati  isključivo pozivanjem Nacionalnog kol centra ( sa pozivnim brojem 011), što nije besplatan poziv (pozivanjem centra dobijate informaciju da se “poziv tarifira prema važećem cenovniku vašeg operatera”

Prema svedočenju građana, zavisno od dužine  čekanja da se  operater  javi, cena poziva je i do 100 dinara), a dodatni problem je to što takav način zakazivanja  onemogućava pacijenta da u situacijama hitnosti zakaže pregled odmah jer su svi termini uglavnom rezervisani za period od narednih  mesec dana.

Ističu i to da su u pokušajima da pregled na primarnom nivou direktno zakažu u svojoj zdravstvenoj stanici dobijali odgovore da od sada to mogu učiniti isključivo  pozivanjem kol centra,  da to pravilo  važi i za hronične bolesnike  onda kada samo treba da  dođu po propisanu terapiju, ali i za pacijente u  seoskim zdravstvenim  stanicama  na području Grada Kruševca gde  zbog manjeg broja pregleda na dnevnom novou  do sada  nije bilo zakazivanja ni  “preko sveske”, već se  dolazilo po potrebi.

Anaketirani Kruševljani  kažu i to da se nakon što  pregled zakažu preko kol centra, dešava da tog dana  njihov izabrani lekar ne radi,  da u takvim situacijama bivaju obično  vraćeni bez da budu pregledani, što je pre svega nepoštovanje vremena pacijenta, ujedno i kršenje jednog od devetnaest prava pacijenata propisanih Zakonom o pravima pacijenata.

Projekat „POD LUPOM – kršenje prava pacijenata i zdravstvenih osiguranika“ Novine GRAD realizuju uz podršku Ministarstva kulture i javnog informisanja Republike Srbije.

Ostale vesti

back-to-top