Kol centar – novi “namet” za pacijente?
Postavljeno: 24.09.2017
Ono što je građane dodatno uznemirilo je to što se od pre izvesnog vremena pregledi na primarnom nivou mogu zakazati isključivo pozivanjem Nacionalnog kol centra ( sa pozivnim brojem 011), što nije besplatan poziv (pozivanjem centra dobijate informaciju da se “poziv tarifira prema važećem cenovniku vašeg operatera”
Prema svedočenju građana, zavisno od dužine čekanja da se operater javi, cena poziva je i do 100 dinara), a dodatni problem je to što takav način zakazivanja onemogućava pacijenta da u situacijama hitnosti zakaže pregled odmah jer su svi termini uglavnom rezervisani za period od narednih mesec dana.
Ističu i to da su u pokušajima da pregled na primarnom nivou direktno zakažu u svojoj zdravstvenoj stanici dobijali odgovore da od sada to mogu učiniti isključivo pozivanjem kol centra, da to pravilo važi i za hronične bolesnike onda kada samo treba da dođu po propisanu terapiju, ali i za pacijente u seoskim zdravstvenim stanicama na području Grada Kruševca gde zbog manjeg broja pregleda na dnevnom novou do sada nije bilo zakazivanja ni “preko sveske”, već se dolazilo po potrebi.
Anaketirani Kruševljani kažu i to da se nakon što pregled zakažu preko kol centra, dešava da tog dana njihov izabrani lekar ne radi, da u takvim situacijama bivaju obično vraćeni bez da budu pregledani, što je pre svega nepoštovanje vremena pacijenta, ujedno i kršenje jednog od devetnaest prava pacijenata propisanih Zakonom o pravima pacijenata.