+381 64 812 51 81
Naslovna » Društvo » Informisan potrošač lakše štiti svoja prava

Informisan potrošač lakše štiti svoja prava

Povodom 15. marta, Svetskog dana prava potrošača, Centar za evropske politike podseća na veliki značaj ove ekonomske grupe i činjenicu da se njihov glas nedovoljno čuje kod donosilaca odluka u Srbiji

potrosaci

Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike i član Užeg pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU

Zakon o zaštiti potrošača iz 2014. godine predstavlja pomak napred, ali u posebnim propisima i dalje postoje problemi. Građani, odnosno potrošači najviše osećaju te probleme kad su u pitanju telekomunikacione, finansijske i komunalne usluge (parking servis, daljinsko grejanje, vodovod – kaže Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike i član Užeg pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU.

– Zaštita potrošača je jedna od oblasti koje u suštini nisu skupe za državu a mogu da donesu ogromnu korist, ne samo potrošačima, već i privredi – kaže Lazarević.

– Veću pažnju treba posvetiti informisanosti potrošača. Praksa pokazuje da dobro informisan potrošač u najvećem broju slučajeva uspeva da zaštiti svoja prava. Građani, odnosno svi potrošači u Srbiji bi trebalo da se što više obraćaju regionalnim centrima za zaštitu potrošača – u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu jer će i sam trgovac kada primeti da potrošača neko drugi štiti, najčešće hteti da ispoštuje svoje obaveze ili makar da se nagodi. Sudovi, su za sada, nažalost, vrlo neefikasni – objašnjava Lazarević.

Jedna od preporuka za naredni period je dodatno jačanje potrošačkih organizacija u Srbiji koje su se pokazale kao veoma aktivan akter, a po ugledu na najrazvijenije zemlje, poput Nemačke, gde su takve organizacije stožer zaštite potrošača.

Za više informacija o Centru za evropske politike posetite www.europeanpolicy.org

Izvor: CEP

Povodom 15. marta, Svetskog dana prava potrošača, Centar za evropske politike podseća na veliki značaj ove ekonomske grupe i činjenicu da se njihov glas nedovoljno čuje kod donosilaca odluka u Srbiji - Zakon o zaštiti potrošača iz 2014. godine predstavlja pomak napred, ali u posebnim propisima i dalje postoje problemi. Građani, odnosno potrošači najviše osećaju te probleme kad su u pitanju telekomunikacione, finansijske i komunalne usluge (parking servis, daljinsko grejanje, vodovod - kaže Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike…

Review Overview

Rejting korisnika Budite prvi !
x

Proveri i

U sredu 3. juna gradska biciklistička voznja

Na Svetski dan bicikla (3.jun) u Kruševcu će biti organizovana gradska biciklistička vožnja. Organizatori su Grad Kruševac i Klub za ...

Ribarska Banja otvorila vrata za posetioce

Nakon ukidanja vanrednog stanja, uz poštovanje svih preporuka u borbi protiv korona virusa, Ribarska Banja otvorila je vrata i za ...

Komunalna milicija: Pune ruke posla u vreme vanrednog stanja

Od u proseku 35 prijava građana dnevno tokom vanrednog stanja, najviše je bilo  zbog kršenja policijskog časa, okupljanja na otvorenom, ...

Ukinuto odeljenje u Srednjoj školi u Varvarinu, sindikat najavio protest

Nakon što Ministarstvo prosvete ovogodišnjim Konkursom za upis nije predvidelo odeljenje ekonomskog tehničara u varvarinskoj Srednjoj školi sindikat te škole ...

Zaprašivanje protiv komaraca na 470 hektara voda 

Zaprašivanje radi suzbijanja larvi komaraca obavljeno je tokom pretohodnih dana na površini od 470 hektara voda na području KruševcaReč je ...