+381 64 812 51 81
Naslovna » Društvo » Informisan potrošač lakše štiti svoja prava

Informisan potrošač lakše štiti svoja prava

Povodom 15. marta, Svetskog dana prava potrošača, Centar za evropske politike podseća na veliki značaj ove ekonomske grupe i činjenicu da se njihov glas nedovoljno čuje kod donosilaca odluka u Srbiji

potrosaci

Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike i član Užeg pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU

Zakon o zaštiti potrošača iz 2014. godine predstavlja pomak napred, ali u posebnim propisima i dalje postoje problemi. Građani, odnosno potrošači najviše osećaju te probleme kad su u pitanju telekomunikacione, finansijske i komunalne usluge (parking servis, daljinsko grejanje, vodovod – kaže Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike i član Užeg pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU.

– Zaštita potrošača je jedna od oblasti koje u suštini nisu skupe za državu a mogu da donesu ogromnu korist, ne samo potrošačima, već i privredi – kaže Lazarević.

– Veću pažnju treba posvetiti informisanosti potrošača. Praksa pokazuje da dobro informisan potrošač u najvećem broju slučajeva uspeva da zaštiti svoja prava. Građani, odnosno svi potrošači u Srbiji bi trebalo da se što više obraćaju regionalnim centrima za zaštitu potrošača – u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu jer će i sam trgovac kada primeti da potrošača neko drugi štiti, najčešće hteti da ispoštuje svoje obaveze ili makar da se nagodi. Sudovi, su za sada, nažalost, vrlo neefikasni – objašnjava Lazarević.

Jedna od preporuka za naredni period je dodatno jačanje potrošačkih organizacija u Srbiji koje su se pokazale kao veoma aktivan akter, a po ugledu na najrazvijenije zemlje, poput Nemačke, gde su takve organizacije stožer zaštite potrošača.

Za više informacija o Centru za evropske politike posetite www.europeanpolicy.org

Izvor: CEP

Povodom 15. marta, Svetskog dana prava potrošača, Centar za evropske politike podseća na veliki značaj ove ekonomske grupe i činjenicu da se njihov glas nedovoljno čuje kod donosilaca odluka u Srbiji - Zakon o zaštiti potrošača iz 2014. godine predstavlja pomak napred, ali u posebnim propisima i dalje postoje problemi. Građani, odnosno potrošači najviše osećaju te probleme kad su u pitanju telekomunikacione, finansijske i komunalne usluge (parking servis, daljinsko grejanje, vodovod - kaže Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike…

Review Overview

Rejting korisnika Budite prvi !
x

Proveri i

Trg kosovskih junaka kroz vreme: Spomenik – svetionik Kruševca

Sa rekonstrukcijom Trga, centar Kruševca će zauvek biti promenjen. I to ne prvi put. Konstanta ostaje Spomenik kosovskim junacima, simbol ...

Kovid ambulatna: Više ordinacija skratilo vreme čekanja, dolazak na red ipak se čeka u dvorištu

U zgradi kovid ambulante u istom trenutku mogu biti samo oni pacijenti  kojima se radi dijagnostika, dok svi ostali na ...

Rukometaši Kruševca pobedili RK Pobednik

Ono što su najavili igrači kruševačkog RK Kruševac su i ostvarili. Savladali su u gostima RK Pobednik iz Prijepolja  26:29– ...

Upoznajmo sugrađane: Aksentije – zvezda inkluzivnog teatra

Aksentije Ivanović (26), već godinama gradi uspešnu karijeru. Dobitnik je brojnih sportskih nagrada, a prepoznat je i kao uspešan glumac. ...

Predsednik Srbije obišao gradilište Kovid bolnice

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je večeras radove na izgradnji Kovid bolnice u Kruševcu, koja bi trebalo da bude završena ...