+381 64 812 51 81
Naslovna » Društvo » Informisan potrošač lakše štiti svoja prava

Informisan potrošač lakše štiti svoja prava

Povodom 15. marta, Svetskog dana prava potrošača, Centar za evropske politike podseća na veliki značaj ove ekonomske grupe i činjenicu da se njihov glas nedovoljno čuje kod donosilaca odluka u Srbiji

potrosaci

Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike i član Užeg pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU

Zakon o zaštiti potrošača iz 2014. godine predstavlja pomak napred, ali u posebnim propisima i dalje postoje problemi. Građani, odnosno potrošači najviše osećaju te probleme kad su u pitanju telekomunikacione, finansijske i komunalne usluge (parking servis, daljinsko grejanje, vodovod – kaže Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike i član Užeg pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU.

– Zaštita potrošača je jedna od oblasti koje u suštini nisu skupe za državu a mogu da donesu ogromnu korist, ne samo potrošačima, već i privredi – kaže Lazarević.

– Veću pažnju treba posvetiti informisanosti potrošača. Praksa pokazuje da dobro informisan potrošač u najvećem broju slučajeva uspeva da zaštiti svoja prava. Građani, odnosno svi potrošači u Srbiji bi trebalo da se što više obraćaju regionalnim centrima za zaštitu potrošača – u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu jer će i sam trgovac kada primeti da potrošača neko drugi štiti, najčešće hteti da ispoštuje svoje obaveze ili makar da se nagodi. Sudovi, su za sada, nažalost, vrlo neefikasni – objašnjava Lazarević.

Jedna od preporuka za naredni period je dodatno jačanje potrošačkih organizacija u Srbiji koje su se pokazale kao veoma aktivan akter, a po ugledu na najrazvijenije zemlje, poput Nemačke, gde su takve organizacije stožer zaštite potrošača.

Za više informacija o Centru za evropske politike posetite www.europeanpolicy.org

Izvor: CEP

Povodom 15. marta, Svetskog dana prava potrošača, Centar za evropske politike podseća na veliki značaj ove ekonomske grupe i činjenicu da se njihov glas nedovoljno čuje kod donosilaca odluka u Srbiji - Zakon o zaštiti potrošača iz 2014. godine predstavlja pomak napred, ali u posebnim propisima i dalje postoje problemi. Građani, odnosno potrošači najviše osećaju te probleme kad su u pitanju telekomunikacione, finansijske i komunalne usluge (parking servis, daljinsko grejanje, vodovod - kaže Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike…

Review Overview

Rejting korisnika Budite prvi !
x

Proveri i

Srpska napredna stranka u Kruševcu reagovala na izjavu Marinike Tepić

Reagujući na izjavu Marinike Tepić da je “Kruševac simbol strahovlade, podjarmljenih medija, Gašića i njegove porodice, ali da je takva ...

Donacija Domu za decu “Jefimija”

U Trajal korporaciji danas je potpisan ugovor o donaciji vrednoj 470.000 dinara koju je beogradska kompanija Transfera, kao poslovni partner ...

Marinika Tepić, potpredsednica SSP-a u poseti kruševačkom odboru stranke

– Najdragocenija stvar koju sam uspela da postignem kao političarka je poverenje ljudi: da baš vama pošalju te informacije, da ...

Zdravstveni nadzor za sve građane koji danas posle 18 časova uđu u Srbiju

Građani Srbije koji danas (18.septembar) nakon 18 časova uđu u zemlju, biće pod posebnim zdravstvenim nadzorom. Oni će pri prelasku ...

Larvicidni tretman komaraca najavljen za narednu nedelju

Četvrti po redu larvicidni tretman larvi komaraca na teritoriji grada Kruševca, ukoliko vremenski uslovi dozvole, biće odrađen u utorak (22.septembar), ...