Informisan potrošač lakše štiti svoja prava

Postavljeno: 14.03.2016

Povodom 15. marta, Svetskog dana prava potrošača, Centar za evropske politike podseća na veliki značaj ove ekonomske grupe i činjenicu da se njihov glas nedovoljno čuje kod donosilaca odluka u Srbiji

potrosaci

Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike i član Užeg pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU

Zakon o zaštiti potrošača iz 2014. godine predstavlja pomak napred, ali u posebnim propisima i dalje postoje problemi. Građani, odnosno potrošači najviše osećaju te probleme kad su u pitanju telekomunikacione, finansijske i komunalne usluge (parking servis, daljinsko grejanje, vodovod – kaže Nebojša Lazarević, direktor Centra za evropske politike i član Užeg pregovaračkog tima za pristupanje Srbije EU.

– Zaštita potrošača je jedna od oblasti koje u suštini nisu skupe za državu a mogu da donesu ogromnu korist, ne samo potrošačima, već i privredi – kaže Lazarević.

– Veću pažnju treba posvetiti informisanosti potrošača. Praksa pokazuje da dobro informisan potrošač u najvećem broju slučajeva uspeva da zaštiti svoja prava. Građani, odnosno svi potrošači u Srbiji bi trebalo da se što više obraćaju regionalnim centrima za zaštitu potrošača – u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu jer će i sam trgovac kada primeti da potrošača neko drugi štiti, najčešće hteti da ispoštuje svoje obaveze ili makar da se nagodi. Sudovi, su za sada, nažalost, vrlo neefikasni – objašnjava Lazarević.

Jedna od preporuka za naredni period je dodatno jačanje potrošačkih organizacija u Srbiji koje su se pokazale kao veoma aktivan akter, a po ugledu na najrazvijenije zemlje, poput Nemačke, gde su takve organizacije stožer zaštite potrošača.

Za više informacija o Centru za evropske politike posetite www.europeanpolicy.org

Izvor: CEP

Ostale vesti

back-to-top