Henkel saopštio – snažan poslovni učinak u trećem kvartalu

Postavljeno: 09.11.2016

Do kraja godine, kompanija Henkel očekuje organski rast prodaje od 2 do 4 odsto, što je očekivani rast i za sva tri poslovna sektora. Po pitanju korigovanog prihoda od prodaje, Henkel očekuje povećanje za više od 16,5 odsto, kao i da će korigovani prinos po prioritetnoj akciji zabeležiti porast izmedju 8 i 11 odsto.

– Henkel je nastavio da ostvaruje snažan poslovni učinak u trećem kvartalu. Prodaja, korigovana EBIT marža, kao i korigovani prinosi po prioritetnim akcijama dostigli su nove rekorde – rekao je izvršni direktor kompanije Henkel, Hans Van Bajlen.

Podsetio je da je Henkel u trećem kvartalu uspešno realizovao preuzimanje kompanije Sun Products, što je druga po veličini transakciju u istoriji kompanije, zahvaljujući kojoj se Henkel našao na drugom mestu na tržištu deterdženata u SAD.

U trećem kvartalu 2016. godine, kako je saopšteno iz Henkela, prodaja je zabeležila novi rekord rasta od 3,4 odsto na 4,748 milijardi evra. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit povećan je za 7,6 odsto, sa 778 miliona evra na 837 miliona evra.

U prvih devet meseci ove godine, Henkel je zabeležio rast prodaje od 1 odsto, na 13,858 milijardi evra. Korigovan za efekte kursnih razlika i akvizicije/dezinvesticije, organski rast prodaje iznosio je 3 odsto, čemu su doprineli svi poslovni sektori. Korigovani operativni profit povećan je za 6,9 odsto, sa 2,253 miliona evra na 2,407 miliona evra, dok je korigovani prihod od prodaje povećan sa 16,4 odsto na 17,4 odsto.

Što se tiče učinka poslovnih jedinica u trećem kvartalu ove godine sektor Deterženti i kućna hemija uspešno je nastavio sa poslovanjem, zabeleživši rast organske prodaje od 4 odsto. Preuzimanje kompanije Sun Products uticalo je na povećanje prodaje za 12,6 odsto, na 1,479 miliona evra. Sektor Beauty care je zabeležio povećanje organske prodaje od 2,6 odsto, a Sektor Adhezivi Tehnologije zabeležio je organski rast prodaje od 2,5 odsto.

U Istočnoj Evropi, organski rast prodaje iznosio je 4,5 odsto, čemu je posebno doprinelo poslovanje u Rusiji i Turskoj. Sa povećanjem organske prodaje od 6,7 odsto, tržišta u razvoju ponovo su ostvarila nadprosečan doprinos organskom rastu Henkel Grupe. Na ovim tržištima prodaja je zabeležila rast od 1,8 odsto, na 2,031 miliona evra.

Osvrćući se na poslovnu 2016. godinu, Van Bajlen je rekao:

„Henkel je potvrdio prognoze za tekuću fiskalnu godinu. Očekujemo da će se izazovni i uglavnom neizvesni uslovi na tržištu nastaviti do kraja 2016. godine. Kako bismo ostvarili naše ciljeve, nastavićemo da se fokusiramo na prednosti i mogućnosti koje imamo kada su u pitanju inovacije, naši snažni brendovi i vodeće pozicije na tržištima“.

Ostale vesti

back-to-top