Efektiva poziva na bojkot Univerexport-a i JYSK-a
Postavljeno: 18.03.2025

Udruženje potrošača Efektiva, poziva građane na bojkot kompanija Univerexport i JYSK do 23. marta
Kako navode iz ovog udruženja, Univerexport je došao na red posle Delhaize, Mercator i Lidl marketa, a naknadno je u bojkot dodata i kompanija JYSK. Iz Efektive ističu da je bojkot JYSK-a nastao zbog činjenice da su u mesecima studentskih šetnji, iz ove kompanije povećali cene ćebadi sa 650 na 1.000 dinara.
– Uputili smo dopis ovoj kompaniji i dobili odgovor da povećanje cena nema veze sa protestima, već je usledilo zbog globalnog rasta troškova poslovanja, bez navođenja konkretnih faktora, osim različite poreske politike i troškova transporta, što se ne može uzeti kao opravdanje, pošto se ti faktori nisu menjali u protekla dva-tri meseca – poručuju iz Efektive.
Dodatnu sumnju budi i činjenica da istu ćebad, JYSK prodaje u Hrvatskoj i Sloveniji za 6,5 evra ili 760 dinara, koje imaju od 500 do 700 evra veću prosečnu platu od Srbije, navode iz Efektive. Takođe, ističu da osim sumnje nemaju čvrste dokaze, ali pozivaju građane da izbegavaju kupovinu u JYSK radnjama kako bi to bilo za nauk i drugima koji bi pokušali isto.
Podsećamo, prethodni bojkot trgovinskih lanaca trajao je od 10. do 16. marta i odnosio se na Lidl, dok je nedelju dana pre toga targetiran Mercator, odnosno prodavnice Idea i Roda koje posluju u sklopu ovog trgovinskog lanca.
Redosled bojkota trgovinskih lanaca određen je anketom koju je Efektiva sprovela među potrošačima, a u kojoj je učestvovalo blizu 20 hiljada građana.
N.L.
Komentari