+381 64 812 51 81
Naslovna » Društvo » Na banke i osiguravajuće kuće u prošloj godini 714 pritužbi

Na banke i osiguravajuće kuće u prošloj godini 714 pritužbi

Građani Srbije poslali su u prva tri meseca ove godine 714 pritužbi i preuranjenih pritužbi na rad banaka,osiguravajućih kuća i drugih finansijskih institucija Narodnoj banci Srbije, a najviše su se žalili na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja preko interneta, provizije, prijavljeno kašnjenje u otplati

Broj prigovora, uključujući i one koji su preuranjeni, u prva tri meseca 2016. veći je za 49,1 odsto nego u istom periodu 2015.

NBS, međutim, ukazuje i na veliki udeo preuranjenih pritužbi, 27 odsto, što ukazuje, kako ističu, da mnogi i dalje ne znaju da se po pravilu najpre moraju obratiti instituciji s kojom imaju problem, a tek ako sporni odnos ne reše, mogu da se žale centralnoj banci.

Naveći broj pritužbi građana upućen je bankama, budući da s tim sektorom najviše i imaju posla. Prema podacima NBS, bankarskom sektoru je namenjeno 424 pritužbi i preuranjenih pritužbi, dok je 289 bilo namenjeno osiguravajućim društvima, a jedan lizing kući.

Najčešće pritužbe – zloupotreba platnih kartica, plaćanje putem interneta, naknade banaka, obračuna zatezne kamate.

Kako je navedeno u izveštaju Centra za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga NBS, pritužbe na banke mahom su se odnosile na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja putem interneta, osnov i visinu prijavljene docnje Kreditnom birou, vrstu i visinu naknada banaka, visinu i način obračuna zatezne kamate u slučaju docnje, zatim nedovoljno obaveštavanje u predugovornoj fazi o uslovima kredita…

Kada je reč o osiguravajućim kućama, Centru NBS je pristiglo, od 1. januara do 31. marta 2016. 263 prigovora na njihov rad, što je četiri puta više u odnosu na isti period 2015.

Nagli porast broja prigovora posledica je, smatra NBS, novog Zakona o osiguranju koji je u primeni od juna 2015. a kojim su, kako je navedeno, unapređeni mehanizmi zaštite prava i interesa osiguranika, korisnika osiguranja i trećih oštećenih lica.

Najveći broj prigovora u ovoj oblasti odnosio se na autoodgovornost (30,4%), nezgodu (29,3%), osiguranje imovine (8,4%) i osiguranje života (7,2%).

Građani su se u prvom kvartalu najčešće žalili na visinu i osnov ponuđene naknade štete kod osiguranja od autoodgovornosti, nepriznavanje osnova za naknadu štete ili neslaganje sa procentima podeljene odgovornosti. Zatim, žalili su se i na procenat utvrđenog invaliditeta po osiguranju od posledica nezgode, probleme u ostvarivanju prava po osnovu polise osiguranja imovine.

Centar je u periodu od 1. januara do 31. martaprimio jednu pritužbu s prigovorom na rad davalaca finansijskog lizinga.

U navedenom periodu Centar je primio i 193 preuranjenih pritužbi koje su građani slali NBS bez prethodnog obraćanja instituciji na čiji rad su imali primedbe, što je 11 odsto više nego u istom periodu prethodne godine.

Najveći broj preuranjenih pritužbi odnosio se na rad banaka 86,5 odsto, a od toga na kredite 58,1 odsto, tekuće račune 14,4 odsto i platne kartice 10,2 odsto.

U navedenom periodu bilo je i 80 predloga za posredovanje, od čega je 26 prihvaćeno od strane finansijskih institucija, a 54 je odbijeno.

U prvom kvartalu je zakazano i održano 27 postupka posredovanja, što je za 2,25 puta više u odnosu na isti period prošle godine.

Od ukupnog broja medijacija, postupak je okončan u 21 slučaju, pri čemu je u 38,1 odsto okončanih postupaka postignut sporazum između institucije i korisnika.

Najveći broj posredovanja u navedenom periodu odnosio se na sporne odnose u vezi s korišćenjem kredita (22%), autoodgovornost (15%) i platni promet (11%).

Građani Srbije poslali su u prva tri meseca ove godine 714 pritužbi i preuranjenih pritužbi na rad banaka,osiguravajućih kuća i drugih finansijskih institucija Narodnoj banci Srbije, a najviše su se žalili na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja preko interneta, provizije, prijavljeno kašnjenje u otplati Broj prigovora, uključujući i one koji su preuranjeni, u prva tri meseca 2016. veći je za 49,1 odsto nego u istom periodu 2015. NBS, međutim, ukazuje i na veliki udeo preuranjenih pritužbi, 27 odsto, što ukazuje, kako ističu, da mnogi i dalje ne znaju da se po pravilu najpre moraju obratiti instituciji s…

Review Overview

Rejting korisnika Budite prvi !
x

Proveri i

EU najveći partner Srbije – evrointegracije ključne za privredni rast

-Evropska unija je početkom ove godine odlučila da Srbiji dodeli dodatnih 166,4 miliona evra za podršku pristupanju EU i tu ...

Sastanak Krkobabića sa predstavnicima kruševačkih zadruga

Milan Krkobabić, ministar bez portfelja, posetio  je danas Kruševac i sa predstavnicima ovdašnjih zadruga razgovarao o obnovi zadrugarstva u Srbiji. ...

Otvoren  treći Festival  „Snažni duhom“

Svečanom ceremonijom i simboličnim podizanjem „prve klape“, a potom i projekcijom filma „Inkarnacija“ autora Filipa Kovačevića, u Kruševačkom pozorištu otvoren ...

„Župska berba“- večeras koncert Ane Bekute

Poslednji dan  ovogodišnje „Župske berbe“ obeležiće bogat kulturno umetnički program , a u večernjim satima najavljen je i koncert Ane ...

Koncert Hora Ruskog doma

U okviru  Festivala  „Drevna prestonica Rusije – 870 godina Moskve u Kruševcu“ u velikoj Sali Narodnog muzeja gostovao je hor ...